FANDOM

Az álláscsalás vagy munkacsalás egy internetes csalási technika, amelyben a spamet küldő megpróbálja elhitetni a címzettel, hogy egy munkakör betöltéséhez csupán annyit kell tennie, hogy fizet egy bizonyos összeget, például utazási költséget, belépési díjat stb.

Elterjedés Szerkesztés

Az átverés Európán kívül a Közel-Keleten és Észak-, illetve Nyugat-Afrikában ismert. A 419-Scam sikere nyomán feltételezhetően Afrikából indult, de főként emigránsokat, más nemzetiségűeket megcélozva.

A módszer Szerkesztés

Az esetek többségében az átverés középpontjában egy kitalált vállalat áll, de néha valódi cégek nevét használják. A fölajánlott munkához csupán az utazási költséget kérik, de azt ígérik, később megtérítik az előre átutalt összeget. Mivel a vállalatnak saját weboldala van, sőt az esetek többségében komoly dokumentumokat, hosszú leírásokat is készítenek hozzájuk, a becsapott személy valóban elhiszi, hogy igazi munkaajánlatot kapott.

Védekezés Szerkesztés

Bár Magyarországon egyáltalán nem jellemző az ilyen típusú csalás, nem árt különösképpen figyelni a külföldről érkező álláshirdetésekre. A cég weboldala általában nem ingyenes tárhelyen van, e-mailt nem ingyenes levélszolgáltatóhoz kell küldenünk. A rossz nyelvhelyesség vagy a sok szleng szintén árulkodó lehet.

A Wikia-hálózat

Véletlen wiki