FANDOM

Figyelem! Ez az oldal magáról a törvényről szól. A törvény szövege itt található: A 2007. évi XCIV. tv. szövege.

Spamtörvény

Jog

Bejelentési módok
Magyarországi spamtörvény
Törvények
Törvényes spam

2001. évi CVIII. törvény
2007. évi XCIV. törvény
2008. évi XLVIII. törvény

Ajánlás szolgáltatóknak
Doménregisztrátoroknak
Szolgáltatók elérhetőségei

2010-es spamstatisztika ··· Mintalevelek

A 2007. évi XCIV. tv. (Az elektronikus kereskedelemmel kapcsolatos egyes törvények módosításáról) az akkori Gazdasági és Közlekedési Minisztérium (GKM) által GKM/6357/2007. iktatószámon[1] 2007 áprilisában fölterjesztett törvényjavaslat, amely egyértelművé tette a mobilspamek és junk faxok tiltását is, megerősítette, hogy az engedélykérő spam is törvényellenes.

A kormány a 2007. május 2-án tartott ülésén elfogadta a törvénytervezetet, amely egy része már 2007. augusztus 5-én hatályba lépett, míg az internetes kereskedelmet folytató vállalkozásokkal kapcsolatos intézkedései 2008. március 31-től érvényesek.[2]

Változások Szerkesztés

A 2001. évi CVIII. tv. (Ekertv.) módosításaként a törvény hatályba lépése után nem számít reklámlevélnek az olyan e-mail, amely csupán a vállalkozás weblapjának URL-jét, illetve elektronikus levélcímét tartalmazza.[3] Ez azonban eddig is így volt, hiszen a Nemzeti Hírközlési Hatóság a hirdetesujsag.hu esetében éppen az Ekertv. második paragrafusára hivatkozva utasította el Sipos Zoltán feljelentését:

Cquote1
Az Ekertv. 2. § oa) pontja úgy rendelkezik, hogy „önmagában nem minősül elektronikus hirdetésnek (...) a vállalkozás, szervezet vagy személy tevékenységéhez közvetlen hozzáférést lehetővé tevő információ közlése, különösen a domain név vagy az elektronikus levelezési cím.” Ennek megfelelően a Dreamwork Kft. újévi jókívánságokat és a Kft. URL címét tartalmazó üzenet nem tekinthető elektronikus hirdetésnek.
   
Cquote2

—Az NHH HL-2900-6/2007-es ügyiratszámú határozatából

A törvényben szereplő 3/A §[4]:

Cquote1
Önmagában nem minősül elektronikus hirdetésnek a vállalkozás, szervezet vagy személy tevékenységéhez közvetlen hozzáférést lehetővé tevő információ közlése, különösen a domain név vagy az elektronikus levelezési cím.
   
Cquote2

Az NHH bőséges tapasztalatára hivatkozva a tervezet több változtatást is javasol, ezek egyike az eddigi 2. § o.) pontjának áttétele az új (2) és (3) bekezdésbe, apróbb módosításokkal.

Sylvester Nóra dr. a hivatal oldaláról egy tájékoztató e-mailben azt mondta, a legfontosabb változás az, hogy ezután az NHH az internetszolgáltatótól kikérheti a spamet küldő személy adatait, eddig ugyanis ehhez nem volt joguk.

Források Szerkesztés

  1. A tervezet a Nemzeti Fejlesztési és Gazdasági Minisztérium oldalán
  2. IT.news: Ismét módosítják a hazai spamtörvényt
  3. HVG.hu: Spam-ellenes törvényjavaslatot terjesztett be a kormány
  4. Magyar Közlöny 90. sz., 6846. o.)