FANDOM

Az address harvesting (Hang kiejtés?) a spamelők egyik bevált eszköze (2003-ig a leggyakoribb is) az e-mail címek összegyűjtéséhez. Egy spamrobot, vagy más automatizált program, alkalmazás a weboldalakat (blogokat, személyes honlapokat, fórumokat, hírcsoportokat stb.), chateket vizsgálva gyűjti össze azokat a címeket, amelyekre később spamet küld. Ezek ellen a leggyakoribb védekezés a rejtjelezett vagy eldobható e-mail címek használata.

Egy kísérletben, melyben összesen 250 frissen regisztált elektronikus levélcímet használtak, megfigyelték, hogy a különböző internetes oldalakra kitett kukacot (@) tartalmazó e-mail címek 86%-a kapott később spamet, egy chates megjelenés után pedig csupán kilenc percre volt szükség, hogy megérkezzék az első kéretlen reklámüzenet.

Magyarországon a Btk. 177/A §-a kimondja, hogy aki jogtalan haszonszerzési célból a tulajdonos engedélye nélkül személyes adatot kezel, vétséget követ el, és egy évig terjedő szabadságvesztéssel, közérdekű munkával vagy pénzbüntetéssel büntetendő.[1]

Védekezés Szerkesztés

Magyar esetek Szerkesztés

A Pellengérre felkerült spamek közül a következő esetekben nyert bizonyítást az address harvesting technika alkalmazása:

  • MASCO Kft. – 2009-2010: a kapuautomatizálással és riasztórendszerekkel foglalkozó társaság vezetője a Pellengérről való lekerülését célzó megbeszélés során maga mondta el, hogy így bővítik címlistájukat: „Gyűjtünk-e új potenciális vevőcímeket az Internetről – igen.”[2]

További esetek is találhatók az Address harvesting spamek kategóriában, melyek vélhetően kapcsolatba hozhatók ezzel a technikával.

Források Szerkesztés

  1. Az eredeti szöveg a Btk. 177/A szócikkben olvasható.
  2. Lásd a Békéltető Testület archívumában.

A Wikia-hálózat

Véletlen wiki