Fandom

Spamwiki

aiCaptcha

694oldal a wikin
Add New Page
Vita0 Share

Az aiCaptcha egy kísérleti algoritmus captchák dekódolására, amelyet 2005 januárjában mutatott be a brains-N-brawn blog.

Az előzmények Szerkesztés

A készítő a rel="nofollow" attribútum létén fölháborodva döntött úgy, hogy rámutat a captchák sebezhetőségére. A someblogsite.com megoldását szemelte ki magának, majd megfigyelte a captcha működését, és a következő megállapításokat tette:

  • Mindig hatkarakteres.
  • Csak a „0123456789abcdef” karaktersor elemeit használja.
  • A karakterek többnyire nem érintkeznek egymással.
  • A karakterek színe fekete.
  • A karakterek vízszintesen helyezkednek el egymás mellett.
  • A karaktersor majdnem az egész képet kitölti.
  • A háttér világos színű.
  • A karakterek, illetve a kép közepére húzható egy képzeletbeli választóvonal.
  • A karakterekben nincsen váratlan plusz pixel.

Ezek alapján kezdte meg a fejlesztő az aiCaptcha készítését.

A törés menete Szerkesztés

Aicaptcha.jpg

A program fölismeri a deformált betűket

Elsőként a háttértől minél jobban elkülönülővé kell tenni a captcha karaktereit, illetve meg kell húzni a vízszintes vonalat, amely elválasztja őket. A program a vörös színt használta, mivel a captchák generált színátmenetes háttere a világoszöld árnyalatai közül került ki. Figyelembe kellett venni, hogy bár csupán az esetek 5%-ban fordult elő, hogy két karakter összeért, ezeket a program nem tudta úgy kezelni, nem tudta hol kell szétválasztani a betűket, viszont azt igen, hogy ilyenkor az egyik karakter többnyire az „f”.

Ezután a programba kell táplálni a különböző betűket többféle deformált formában. A szoftvernek meg kell tanulnia a vastag betűket vonalakká keskenyítenie, hogy végül a hajlítási pontokat ki lehessen jelölni és ezek alapján megtalálhassa azt a karaktert, amelyre a legnagyobb valószínűséggel hasonlít a kivágott betű vagy szám.

A program végül 90%-os pontosság fölött végzett.

A végső teszt Szerkesztés

A készítő úgy döntött, hogy éles helyzetben teszteli a programot, ezért összesen 99 véletlenszerűen választott blogra küldte föl, hogy ott kommentspamet helyezzen el. A program legföljebb tízszer próbálkozott a kapott kép dekódolásával.

A mindössze tíz percig tartó támadásban 94 blogra sikerült elküldeni a tesztüzenetet (a sikertelen öt esetében előfordulhatott az is, hogy nem volt engedélyezve a hozzászólás az oldalon). A program összesen 108-szor tévedett.

Az üzenetben a készítő elnézést kért a kommentspamért, és jelezte, hogy ez egy teszt része volt:

AiCaptcha
sorry but this is a comment spam from a fellow MVP. it was posted by an automated bot i wrote. it uses AI to beat the CAPTCHA test. i have written an article about it here. http://www.brains-N-brawn.com/aiCAPTCHA
   
AiCaptcha

Forrás Szerkesztés

A Wikia-hálózat

Véletlen wiki