FANDOM

Alan Ralsky
1947–

Alanralsky

Álnevei: Sam Smith, William Window, Victor Allan

Büntetés: 51 hónap

Alan Ralsky egy amerikai spammer, aki önmagát a spam királya néven emlegette.

A története Szerkesztés

Az amerikai CAN-SPAM törvény az Ralskyhoz hasonló spammerek megfékezését szolgálta: ő naponta hetvenmillió névtelen üzenetet küldözgetett, és betört több számítógépbe is.

2002 decemberében a Slashdot internetes birodalom látogatói összehangolt támadás keretében több száz on-line hírlevélre és levelezési listára írták föl a spammer e-mail címét, így a rengeteg levél teljesen ellehetetlenítette a használatát. 8000 négyszögöles birtokának címe is nyilvánosságra került, valamint a szomszédjának telefonszáma, akit több százan zaklattak emiatt.[1]

2005 szeptemberében végül az FBI a saját otthonában fogta el a férfit, aki a saját elmondása szerint a legidősebb spammer, ekkor ötvennyolc éves volt. Hatmillió dolláros pénzbírság és ötéves börtönbüntetés vár rá. Ralsky ártatlan üzletembernek nevezni magát, miközben a hetvenmillió kéretlen levél elküldésével keresett pénzből vásárolt birtokán él.

2004 januárjától kezdve körülbelül hárommillió dollárt keresett bűnsegédeivel hamis részvények eladásából és spameket küldő botnet hálózatával.

Büntetések Szerkesztés

Ralskyhaz

Alan Ralsky háza

2008 októberében egyik munkatársa bűnösnek vallotta magát, bűnsegédként 31–44 éves szabadságvesztés várhat rá.[2] 2008 decemberében egy másik bűntársát, How Wai John Huit 6,5 év börtönbüntetésre ítélte a bíróság.[3] 2009-ben a Ralsky által használt spamware szoftver értékesítője, David S. Patton vádalkut kötött a bírósággal, mely értelmében legfeljebb hat évig terjedő börtönbüntetésre és 3000 dollár bírságra számíthat.[4]

2009 júniusában Ralsky és neje, Scott K. Bradley (38) vádalkut kötöttek az ügyészséggel, mely szerint 6-7 éves börtönbüntetés és 1,75 millió dolláros bírság várhat a férfira.[5] 2009. november 23-án[6] végül 51 hónapos börtönbüntetésre és 250 000 dollárnyi vagyona elkobzásával büntette egy amerikai bíróság.[7]

Forrás Szerkesztés

  1. PC World Üzlet: Sitten ülnek a spam-királyok?
  2. CIO: Woman is First to Plead Guilty in Notorious Spam Case (angol)
  3. The Detroit News: Hong Kong businessman pleads guilty in spam case (angol)
  4. Prím Online: Bűnösnek vallotta magát a tőzsdei spamküldő fejlesztője
  5. Vírus Híradó: Legyőzték a spamkirályt
  6. All American Patriots: Spammer Sentenced for E-Mail Stock Fraud Scheme (angol)
  7. Origo: Börtönbe került a spam keresztapája

Kapcsolódó hírek Szerkesztés

A Wikia-hálózat

Véletlen wiki