FANDOM

Az American Language Center (röviden: ALC) Oroszország leghírhedtebb spamküldő vállalata, melyet a 2005-ben meggyilkolt Vardan Kushnir nevű spammer üzemeltetett. A moszkvai illetőségű amerikai angol nyelvet oktató nyelvközpont kéretlen reklámüzeneteiben alábbi telefonszámait hirdette:

                                  (095) 238-33-86
                                  (095) 778-98-94 
                                  (095) 411-02-32
                                  (095) 778-98-32 

Támadások Szerkesztés

Bár a vállalat nem használt kiemelkedően különleges vagy káros technikákat, mégis a középpontba került és sokak fölháborodását kiváltotta, köztük Andrey Korotkov informatikai miniszterét is, aki a Golden Telecom segítségével egy robottal tíz másodpercenkénti hívást indított egy kellemetlen üzenettel, így terhelve a nyelviskola számait.

Az ALC weboldalát többször elérhetetlenné tették a bosszúállás eszközeként használt DoS-támadások, hackelések stb. A vállalat ellen buzdító weboldalak és fórumüzenetek jelentek meg az interneten: szinte szállóigeszerűvé vált a „When you go to Moscow, please call 238-33-86 and say »f**k you« on my regard” („Ha Moszkvában jársz, hívd a 238-33-86-os telefonszámot és mondd, hogy »b*szd meg«, és elismerésem”) mondat.

Egy orosz lap 2003. április 17-én arra szólította föl olvasóit, hogy egy megadott időpontban hívják föl az adott számot, majd iratkozzanak be a nyelvtanfolyamra – de természetesen ne menjen majd el.

2003 novemberében Anton Sergo ügyvéd az Orosz Monopóliumellenes Bizottság (MAP) nevében megpróbálta fölvenni a kapcsolatot Kushnirral, de sikertelenül, így fél év múlva beperelte az ALC-t. Az orosz spamtörvény hiánya miatt azonban az ügy vereségre volt ítélve.

2005. július 24-én Kushnirt holtan találták moszkvai apartmanjában. A meggyilkolása a rendőrség szerint nem állt összefüggésben spamtevékenységével, sokkal inkább szexuális eredetű volt.

A Wikia-hálózat

Véletlen wiki