Fandom

Spamwiki

Asirra

694oldal a wikin
Add New Page
Vita0 Share

Az MSR Asirra (teljes nevén: Animal Species Image Recognition for Restricting Access, magyarul: hozzáférést korlátozó állatfaj-képfelismerés) a Microsoft captcha-projectje, amely képek segítségével próbálja kiszűrni a spambotokat. Az ötlet alapja, hogy a captchákat dekódoló programoknak egyelőre nehézséget okoz a képfelismerés.

A program készítői John Douceur, Jeremy Elson, Jon Howell és Jared Saul (petfinder.com).

Működés Szerkesztés

Az Asirra a petfinder.com állat-örökbefogadási oldal több mint hárommillió fotójából tizenkét képet választ ki, melyek között véletlenszerű számban találhatók meg kutyákról és macskákról készült fényképek. A feladat a macskák kiválasztása: az Asirrát használó oldalakon csak akkor lehet továbblépni (például hozzászólást írni), ha ezt a tesztet sikerrel hajtjuk végre. A spambotok számára ez a feladat egyelőre megoldhatatlannak látszik.

A program a PIX CAPTCHA[1], a KittenAuth[2] módszerein és a Berkeley Egyetem egyik kutatásán[3] alapul.

A képek alatt automatikusan megjelenő „Adopt Me!” feliratra kattintva a petfinder.com oldalán keresztül örökbe is fogadható a képen látható állat.

Forrás Szerkesztés

  1. The CAPTCHA Project
  2. KittenAuth
  3. Monica Chew és J. D. Tygar: Image Recognition CAPTCHAs?

A Wikia-hálózat

Véletlen wiki