Fandom

Spamwiki

Benet Systems

694oldal a wikin
Add New Page
Vita3 Share

A Benet Systems Kft. egy Benke Gábor által bejegyzett nyereményjátékokkal foglalkozó vállalat. 2008 márciusának végén spamben küldött ajánlatot. 2009 júniusában Benke Gábor az általa indított Új Szociáldemokrata Néppárt nevében küldött leveleket.[1][2]

Az üzenet Szerkesztés

Az e-mailben Benke arra hivatkozik, hogy cége Magyarország legnagyobb SMS-játékokkal foglalkozó szereplője, és befektetőket keres két új játék szervezésére. A beszállási költség egymilliótól húszmillió forintig terjedhetne. A levélben Benke hivatkozik a magyarországi média szereplőire, név szerint az RTL Klub és TV2 kereskedelmi televíziókra és a Danubius Rádióra.

A levél kirívóan rossz helyesírása és a magyar nyelvtől idegen mondatszerkezetei miatt többek gyanúját fölkeltette, hogy egy magyarországi úgynevezett nigériai csalásról lehet szó.

Korábbi akcióik Szerkesztés

A cég korábban csak egy nyereményjátékot szervezett BMW Kvíz néven, amelyben egy év alatt összesen tizenkét darab, állításuk szerint egyenként huszonötmillió forintot érő BMW-t sorsoltak volna ki[3] (az autómárka képviselői szerint a hivatkozott modell csak tizenötmillió forintba kerül autónként[4]), ám a játék öt nyertes után megszűnt, a szerencsések pedig még nem kapták meg a nyereményüket.[5]

2007 októberében a Benet Systems több klinikának küldött ajánlatot egy új nyereményjátékkal kapcsolatban. A plasztikai sebészetektől ingyen beavatkozást kért 1,5 millió forint értékben, melyért cserébe televíziós és rádiós megjelenéseket ígért a vállalkozásoknak. A sebészetek általában etikátlan ajánlatnak minősítették az ötletet, mely szerint plasztikai eljárást lehetne nyerni egy játékban.[6] 2008 májusában a donna.hu közösségi oldal egy internetes valóság-show főnyereményeként mellplasztikai műtétet ajánlott fel.[7]

A vállalat 2008 februárja és májusa között több on-line hirdetési oldalon Bke Gábor (sic!) aláírással és nyerj1@gmail.com e-mail címmel profi hackereket keresett „külföldi állásra”.[8] A hirdetések szövege:

Hekkereket (profikat) alkalmaznék magas fizetéssel védelmi rendszer 
üzemeletetéséhez, adott esetben otthon is dolgozni tudókat.
Érdeklödni, önéletrajzzal a info@benet-systems.com on.

Vizsgálat Szerkesztés

A Nemzeti Hírközlési Hatóság vizsgálatot indított a vállalat ellen a spamtevékenység miatt. Állításuk szerint kirívóan sok panasz érkezett az e-mailek miatt.[5]

Forrás Szerkesztés

  1. Képviselő Funky: Ma meg már a Marsra készülünk
  2. Az ÚSZNP-spam szövege a Pellengéren
  3. NyerjAutót.hu
  4. Híradó Online: Elektronikus befektetővadászat mesés hozammal
  5. ^ 5,0 5,1 Népszabadság Online: Mailben gyűjtik a befektetőt
  6. A plasztikai sebészeteknek küldött levél?
  7. Subba: Az ország első internet cicije
  8. 88.hu: 415350 kódszámú apróhirdetés

A Wikia-hálózat

Véletlen wiki