Fandom

Spamwiki

Bernard Shifman

694oldal a wikin
Add New Page
Vita0 Share

Bernard Shifman több mint húszezer e-mailes postafiókra küldött spamet 2001. és 2002. között (feltételezhetően előtte is és utána is folytatta ezt a tevékenységet, de ez nem bizonyított).

Shifman egy átlagos levele így nézett ki:

My name is Bernard Shifman and I'm a computer consultant. I'm interested in 
contract work. My resume is attached to this e-mail in Microsoft Word and HTML 
format. If you or any of your business associates are in need of a computer 
consultant, please keep my number and resume as a possible starting point.

Ezekben magát hirdette és fölajánlotta munkáját különböző vállatoknak.

Lebukás Szerkesztés

2001 novemberében Shifman ilyen üzenetet küldött a quebecki Neil Schwartzmannak, aki értesítette a férfi szolgáltatóját a spamtevékenységről.

Shifman nagyon zokon vette és támadásként értékelte a tettet, ezért levelekkel, sőt telefonhívásokkal zaklatta Schwartzmant, aki végül megelégelte az esetet, és készített egy weboldalt, amelyen Shifman spamtevékenységét elemezte. Az oldal kifejezetten népszerűvé vált, olyan internetes ikonok is fölfigyeltek rá, mint a Wired vagy a Slashdot, sőt a hagyományos, papíralapú sajtóba is bekerült (például a Washington Post is foglalkozott az üggyel). Manapság Bernard Shifman nevére a keresők az első oldalon, előkelő helyen hozzák a spameléséről szóló oldalt.

Utóélet Szerkesztés

Shifmanről az eset után már nem tudni semmit. Utolsó ismert tartózkodási helye még 2003-ban Northfield (Amerikai Egyesült Államok), utána ismeretlen helyre költözött. Saját doménje, a shifmanconsulting.com megszűnt, később valaki helyette újra regisztrálta. Szinte bizonyos, hogy nem folytatta tovább spames pályafutását.

A Wikia-hálózat

Véletlen wiki