Fandom

Spamwiki

Blue Frog

694oldal a wikin
Add New Page
Vita0 Share
Bluefrog.jpg

A Blue Frog jelképe

A Blue Frog az izraeli illetőségű Blue Security által fejlesztett különleges spamszűrő, mely olyan sikeresnek bizonyult, hogy 2006 májusára a vállalatot ellehetetlenítő spammaffia miatt a cég visszavonult a spamek elleni harcból. A Do Not Intrude Registry márkanevű szolgáltatás végül éppen a sikere miatt látszik megszűnni.

A készítők közül néhányan később a Complainterator programozásában is részt vettek.

Működési elv Szerkesztés

A Blue Frog rendszerének lényege, hogy a szokásos karanténba záráson túl a spamekre válaszüzenetet is küld, ez a FairUCE technika. A kéretlen reklámüzenetben kapott űrlapot több példányban kitöltve küld választ, így a kereskedőknek komoly pluszmunkát jelent, ez viszont az általuk megbízott spammerek számára is kellemetlen, hiszen a munkájuk minőségét rontja.

Reakciók Szerkesztés

Bluefrog.png

Levél a Blue Frog egyik felhasználójának

A szűrőszoftver többféle fogadtatásra talált. A felhasználók egy részét fölháborította, hogy a program gyakorlatilag ugyanazokkal az eszközökkel veszi föl a harcot, amely ellen tenné ezt, tehát gyakorlatilag spammel. A rendszergazdákat fölháborította, hogy a reklámlevelekre történő válaszok éppenséggel megkétszerezik a levélforgalmat, tehát megterhelik az egész internetes hálózatot, így hatással vannak minden fölhasználóra. A szakértők üdvözölték a kezdeményezést, de figyelmeztettek, hogy nyilvánvalóan nem lehet ezzel komolyabban visszaszorítani a jelenséget.

A spammereket azonban mélyebben érintette a hitelüket és munkájukat közvetlenül romboló eszköz, ezért 2006. május 1-jén körlevélben figyelmeztették a szoftvert használó ügyfeleket, hogy töröljék a programot a számítógépükről. Május 16-án végül egy összehangolt DoS-támadással a kiberbűnözők és a spammaffia elérte, hogy vállalat kivonult a spamellenes küzdelemből.

Bronzcsillag.png
Ez a szócikk egyike a Spamwiki legjobbjainak, így megkapta a kiemelt cikkeknek járó bronzcsillagot.

A Wikia-hálózat

Véletlen wiki