FANDOM

A Blue Security nevű izraeli internetbiztonsági cég a híres-hírhedt Blue Frog nevű spamszűrő készítője. A sikeres alkalmazás 2006 májusára a biztonsági cég a spammerek, illetve a melléjük állt maffia komoly összecsapását hozta.

Az előzmények Szerkesztés

A Blue Security szerint az amerikai CAN-SPAM törvény csak elősegítette a spamek terjedését, ezért új (bár sokak által vitatott) módszert dolgoztak ki. A cég által fejlesztett Blue Frog komoly problémát okozott a spammereknek, így közös erővel hadat üzentek a vállalatnak. Az „orosz spammerek királyaként” bemutatkozó PharmaMaster (aki a The Spamhaus Project szerint maga Leo Kuvayev) az ICQ nevű programon keresztül megfenyegette a céget, hogy összehangolt DoS-támadás keretében teszik használhatatlanná a rendszerüket, illetve a spamszűrőt használó ügyfeleiket is megtámadják, ha nem vonják vissza a terméket a piacról. PharmaMaster egyébként a világ spamtermelésének kilenc százalékáért felel. A cég először csak alaptalan fenyegetőzésnek vette a dolgot.

A támadás Szerkesztés

A kiberbűnözők azonban komolyan gondolták a támadást: a megszokott módszereikkel több felhasználó számítógépét úgynevezett zombivá alakították, tehát a felhasználásukkal alkotott hálózattal helyezték DoS-támadás alá a cég weboldalát. Először csak órákig, végül pedig két hétig folytatódott a támadás, melynek során a Blue Security igen elítélhető módon a saját szervere védelme érdekében egy DNS-beállítás segítségével a Six Apart által üzemeltetett blogs.com oldalra helyezte át a támadást, így az üzemeltető szervere is összeomlott.

A kivonulás Szerkesztés

Végül a maffiával is támogatott spamtámadás maga alá gyűrte a vállalat egész szerverparkját. A Blue Security vezetője, Eran Reshef bejelentette, hogy nem hajlandóak tovább részt venni egy ilyen internetes háborúban, mivel a spammaffiával szemben sem törvényi, sem anyagi akadályok nem állnak, és féltik az ügyfeleiket.

A Blue Security éppen ezért visszavonulót fújt a spamek elleni küzdelemből, éppen a Blue Frog óriási sikere miatt. A vállalat vezetősége szerint a spamek elleni harchoz „legalább százmillió dollárra volna szükség”.

Beszelo.svg Ez a szócikk hangfelvétel formában is létezik a Beszélő Spamwiki részeként.
A felvétel a cikk 2006-06-03-ei változatáról készült, így az esetleges későbbi változtatások a felvételen nem hallhatók. Ide kattintva meghallgathatod a cikkről készült hangfájlt.

A Wikia-hálózat

Véletlen wiki