FANDOM

Brian Haberstroh a Distributed Mail Corporation (a továbbiakban: DMC) vezetője, ismert spammer, aki egy különleges szoftvert használva küldött kéretlen reklámüzeneteket más vállalatoknak.

A tevékenység Szerkesztés

A DMC 2005-ben elkészítette a virtualMDA (Virtual Mail Delivery Agent) nevű programot, amely használatáért pénzt ígért. A szoftver azonban kéretlen reklámleveket továbbított. Haberstroh hangsúlyozta, hogy a program nem követ el jogsértést a CAN-SPAM törvény alapján, ráadásul nem tartalmaz kisgyermekekre káros üzeneteket (előbbi nem igaz, utóbbi megjegyzés pedig a spamekkel szembeni általános előítéletekre reagál).

Steve Linford, a The Spamhaus Project vezetője spamtrap segítségével bebizonyította, hogy a program véletlenszerűen generált e-mail-címekre is küld üzenetet, tehát szó sem lehet az engedélyezett opt-in rendszer használatáról. Linford figyelmeztette a szoftver több felhasználóját, akik elmondásuk szerint semmit sem tudtak arról, hogy ezt végzi a program.

A per Szerkesztés

A spam egyik címzettje, az ohioi Jay Stuler beperelte Haberstroht. A per még nem záródott le.

A Wikia-hálózat

Véletlen wiki