FANDOM

Az 1978. évi IV. törvény 177/A. § (visszaélés személyes adattal) a személyes adatok védelmét szolgáló törvényi rendelkezés.

A törvény szövege Szerkesztés

Btk. 177/A. § (1) Aki a személyes adatok védelméről vagy kezeléséről szóló törvényi rendelkezések megszegésével jogtalan haszonszerzési célból vagy jelentős érdeksérelmet okozva

a) jogosulatlanul vagy a céltól eltérően személyes adatot kezel,
b) az adatok biztonságát szolgáló intézkedést elmulasztja, vétséget követ el, és egy évig terjed ő szabadságvesztéssel, közérdekű munkával vagy pénzbüntetéssel büntetendő.

(2) Az (1) bekezdés szerint büntetendő az is, aki a személyes adatok védelméről vagy kezeléséről szóló törvényi rendelkezések megszegésével az érintett tájékoztatására vonatkozó kötelezettségének nem tesz eleget, és ezzel más vagy mások érdekeit jelentősen sérti.

(3) A büntetés vétség miatt két évig terjedő szabadságvesztés, közérdekű munka vagy pénzbüntetés, ha a személyes adattal visszaélést különleges személyes adatra követik el.

(4) A büntetés bűntett miatt három évig terjedő szabadságvesztés, ha személyes adattal visszaélést hivatalos személyként vagy közmegbízatás felhasználásával követik el.[1]

Változások Szerkesztés

Az Országgyűlés 2009. július 30-án fogadta el a Büntető Törvénykönyvről szóló 1978. évi IV. törvény módosításáról szóló T/9554/20. sz. törvényjavaslatot, mely jelentősen szigorította a törvényi tényállást, így 2009. augusztus 10-től nemcsak az büntethető, aki a visszaéléssel jelentős érdeksérelmet okoz, hanem az is, aki a visszaélést anyagi haszonszerzés céljából valósította meg.[2] A spammer vétség miatt akár egyéves börtönbüntetést is kaphat.[3]

Forrás Szerkesztés

  1. A törvény aktuális szövege itt olvasható.
  2. Privacy Policy Online Services (ppos.hu): Szigorodott a Btk. személyes adattal visszaélés tényállása, 2009. június 30.
  3. IT café: Augusztustól börtönnel büntethető a spamküldés

Kapcsolódó hírek Szerkesztés

A Wikia-hálózat

Véletlen wiki