FANDOM

Buzsik Tibor a drusza.hu nevű magyar közösségépítő weboldal készítője, aki a Jox.hu informatikai magazin cikke szerint spamben hirdette induló szolgáltatását.[1]

Az eset leírása Szerkesztés

Az informatikai magazin főszerkesztője, Liebig Zsolt 2006 decemberében egy kéretlen levélben kapott meghívóspamet egy nem is létező személytől, ami lehetővé tette volna az oldal használatát, így rendszerezve a regisztrált ismerőseit. A Drusza.hu oldalon ugyanis arra biztatják a látogatókat, hogy minél több meghívót küldjenek szét az interneten. A listát vezető Tót Károly a Jox szerint nem létező személy, a több ezer szétküldött levél hátterében valójában Buzsik Tibor állhat.

További esetek és bejelentések után biztosan állítható, hogy a levelek aláírásában szereplő Tót Károly fiktív személy, hiszen rengeteg, egymástól ismertségi körben távol álló személyt is ismerősének nevezve levéllel zaklatta. Az etikátlan reklámeljárás megszüntetésére Buzsik semmilyen hajlandóságot nem mutatott, a megkeresésekre nem válaszolt.

Reakció Szerkesztés

Buzsik válaszul elhatárolódott a spamtől: hivatalos állásfoglalása szerint a meghívót nem ő küldte, hanem egy ismeretlen személy.

Ezután a férfi weboldalán egy felháborodott hangú bejegyzésben ítélte el az esetet kirobbantó újságírót, és fölhívja rá a figyelmet, hogy az oldalon világosan jelzi: bármelyik felhasználó, akár névtelenül is küldhet az oldalon keresztül meghívót.

Buzsik Tibor
Az az ember hívta meg ÖNT! Nem én, és nem mi! Innen válik az út a megoldáshoz könnyűvé és egyenessé, ráadásul törvényessé! Levelet kell írni, és kérdezni! Tőle! Itt kérek bocsánatot a levélben kérdezőtől, hogy nem tudjuk, ki hiszi az Ő ismerősének magát. Elnézését kérem.
   
Buzsik Tibor

—Drusza.hu

A drusza.hu oldalon 2007. május 21-én megjelent közlemény szerint az adatvédelmi biztos megvizsgálta a meghívókat, és azok álláspontja szerint a spamtörvény szerint nem tekinthetők kéretlen reklámlevélnek.[2]

A drusza.hu szolgáltatását 2008 januárjában is spamben hirdették.[3]

Utóhang Szerkesztés

A reakciót Buzsik később törölte a weboldalról, illetve egy névtelen szerkesztő a Spamwikiről is. A decemberben megtett följelentésre a Nemzeti Hírközlési Hatóság még nem küldött választ, a weboldal készítője pedig folytatja az etikátlan reklámozást.

Forrás Szerkesztés

  1. Jox.hu: Spamekben terjed az új magyar közösségépítő
  2. Drusza.hu: Vélemény a megküldött meghívó-tervezettel kapcsolatban
  3. Spam a Pellengéren

A Wikia-hálózat

Véletlen wiki