Fandom

Spamwiki

CSF

694oldal a wikin
Add New Page
Vita0 Share

A komplementerhalmazos szűrés (Complement Set Filtering, röviden: CSF) egy érdekes spamszűrési módszer a spamek ellen. Legalább két e-mail-címre van szükség hozzá: az egyik csak kéretlen reklámleveleket, míg a másik spameket és rendes leveleket (azaz hameket) is kap. A CSF lényege, hogy összehasonlítja a két e-mail bejövő leveleit.

Működési eljárás Szerkesztés

Csf.png

A CFS működési elve

A CFS eljárása közben egy a másodlagos e-mail címre kapott spamek megfelelőit kitörli a program az elsődleges (azaz valójában aktív és használt) cím könyvtárából.

Először regisztálnunk kell egy egyszerű e-mail címet, melyet a spammer könnyedén kitalál (például használhatunk egy átlagos vezetéknevet, a jobb oldalon található képünk példájában ez a John). Eztán kell regisztrálni az elsődleges címet, amely a példánkban csak egy betűvel tér el (johnm@domain.com). A csalicímet (tehát az inaktívot, az elsőt) nyugodtan fölírhatjuk különböző hírcsoportokra, körlevelekre, illetve beírhatjuk fórumokra, weboldalakra. Az elmélet lényege, hogy a két cím nagyjából ugyanazoktól a spammerektől kapna levelet (illetve az aktív címünk várhatóan kevesebbtől is), így ezeket kiszűrve végül a valóban használt címünkre semennyi vagy elenyésző számú kéretlen üzenet érkezik majd.

Előnyök Szerkesztés

A CFS legnagyobb előnyének szokták tartani, hogy megáll önmagában, és könnyedén párosítható más szűrőmódszerekkel is.

A Wikia-hálózat

Véletlen wiki