Fandom

Spamwiki

Captcha dekódolása

694oldal a wikin
Add New Page
Vita0 Share
Konnyucaptcha.gif

Könnyen föltörhető captchák

A captcha képek dekódolása, tehát egy program általi föltörése a módszer megjelenése óta komoly kihívást jelent a programozóknak. A főként spammerek számára hasznos képfelismerő rendszerek az egyszerűbb képekben el tudják különíteni a betűket a háttértől, így fölismerik a képen szereplő betűsorokat.

2008-ban a spamek 12%-a internetes levelezőrendszerekből érkezett, ez pedig azt jelenti, hogy a captchák rendszerét egyre nagyobb bizonyossággal törik föl.[1] Egy 2009-es jelentés szerint az automatizált törés 12–20%-os sikerrel folyik, egy captchát pedig 20–25 másodperc alatt fejt meg a zombi számítógép.[2]

A föltörés menete Szerkesztés

A captchák többsége jól körülírható módon működik: többnyire egy betűkészletet használ, de abból is csak a betű és szám karaktereket. Néha összeérnek a betűk, de ilyenkor a legtöbbször az egyik betű az „f”.

Aicaptcha2.jpg

Captchatörés közben az aiCaptcha

A captchák gépi föltörését általában egy színátmenetes háttérképpel próbálják megakadályozni. Ilyenkor a legfontosabb, hogy a captchatörő el tudja tüntetni a háttérszínt: ha a dekódolandó betűk feketék, a háttér pedig fehér, a program feladat már csak az, hogy behatárolja, hol vannak a karakterhatárok, és egyesével próbálja az előre betáplált képmintákból megfejteni, hogy milyen betűk lehetnek az ábrán.

A mechanical turks módszer lényege az, hogy az automatikusan működő program jelzi, ha captcába ütközik, ilyenkor pedig egy fizetett alkalmazott a program helyett oldja meg a feladatot.

Captchatörő algoritmusok listája Szerkesztés

Forrás Szerkesztés

  1. HWSW: Új alapokra kell helyezni a Captcha védelmeket
  2. Computerworld: Össztűz alatt a Microsoft levelezőszolgáltatása

Kapcsolódó hírek Szerkesztés

A Wikia-hálózat

Véletlen wiki