FANDOM

A CentMail a Yahoo fejlesztői által készített szolgáltatás, melyet 2009 augusztusában jelentettek be. A CentMail olyan elektronikus bélyeget ad a levelekhez, mely elvileg biztosítja, hogy az ezzel rendelkező levél ham.

A szolgáltatás jelmondata Do Good, Fight Spam („tégy jót, küzdj a spam ellen”).

Működés Szerkesztés

Egycent-8894

Egy cent körülbelül 2 forintnak felel meg

A CentMail fizetőssé teszi az e-mail-küldést: a felhasználó felajánl egy kisebb összeget jótékony célra. Minden egyes cent után egy e-mailt küldhet a felhasználó, amelyhez egy elektronikus bélyeget csatolnak. A címzett ezen bélyeg alapján tudhatja, hogy a küldő egy jelképes összeget fizetett a küldésért, ezért vélhetően nem spammer.[1] A rendszer hasonló, mint a Goodmail, de itt a bevétel nem a fejlesztőké, hanem egy listából választott karitatív célú szervezeté.

A fejlesztők[2] szerint egy átlagos amerikainak nem kerül külön ráfordításba a CentMail használata, mivel körülbelül annyiba kerül egy évben, amennyit egyébként is adakozásra fordítana.[3] A spameket küldők számára azonban csak azért nyereséges a törvénysértő reklámtevékenység, mert ingyenesen küldhetik el leveleiket.[4] Ha a CentMail széles körben elterjedne, vélhetően nem tudnák finanszírozni a küldést, mivel a profittermeléshez így is e-mailek millióit kell elküldeniük[5], ezt pedig nem ingyenes levelezés esetén nem tudják gazdaságosan megtenni.

Kritika Szerkesztés

Az ötletet megjelenése után sokan kritizálták. Bár a Sophos alelnöke elismeri, hogy a rendszer gazdaságtalanná teheti a spamküldést, figyelmeztet, hogy különösen nagy terhet róhat a nagy számú legitim e-mailezést folytató cégekre a rendszeres ügyintézési levelek, hírlevelek stb. miatt.[6]

Forrás Szerkesztés

  1. New Scientist: Pay-per-email plan to beat spam and help charity (angol)
  2. Messy Matters: CentMail: Do Good, Fight Spam (angol)
  3. CentMail FAQ (angol)
  4. Hírszerző: A digitális bélyegek legyőzhetik a spamek áradatát
  5. Hírek: Csak 0,000081‰ vásárol spamből
  6. IT café: A spameket csak a fizetős e-mail ölheti meg?

Kapcsolódó hírek Szerkesztés

A Wikia-hálózat

Véletlen wiki