FANDOM

Craiglist.png

A Craiglist logója

A Craigslist az egyik legnagyobb hirdetési oldal, melyet 1995-ben Craig Newmark alapított. Az oldal egy egyszerű levelezőlistaként indult, nagyrészt ma is ingyenes, a fizetős állás- és ingatlanhirdetési szekciókból tartja fenn magát.

Spammertámadás Szerkesztés

A Craigslistet nagy látogatottsága miatt a spammerek is megtámadták: olyan célszoftvereket (spamware) készítettek, amelyek képesek voltak kijátszani az oldal addig jól működő spamvédelmét. Ezek az eszközök (például a CL Auto Posting Tool[1]), képesek változó IP-ről és e-mail címről automatikusan újra feladni a kéretlen, illegális hirdetéseket, amikor az olvasói visszajelzések alapján törlésre kerülnek. A programok véletlenszerű változtatásokat tesznek a szövegben, hogy az automatikus elemzéssel ne legyen felismerhető.[2] A captchákat OCR-rel dekódolják. Az e-mail címek gyártására külön célszoftverek vannak (például: Jiffy Gmail Creator[3]).[4]

Ezekkel az eszközökkel olyan mértékben képesek voltak spammelni a Craigslistet, hogy az gyakorlatilag olvashatatlanná vált. Egyes szekcióiban tíz hirdetésből kilenc spam, sok esetben csalás vagy emailcím-gyűjtési kísérlet volt. Az oldal üzemeltetői ezután telefonos ellenőrzéssel próbálták kiszűrni az automatizált hirdetéseket, de ez is csak rövid ideig volt hatásos: a spammerek ingyenes csengőhangokat ajánló oldalakat hoztak létre, és azok látogatóival végeztetik a telefonos ellenőrzést.

Forrás Szerkesztés

Jogi.png
Figyelem! Az alábbi hivatkozásokra kattintással Ön elhagyja a Spamwiki oldalait! Felhívjuk a figyelmét arra, hogy a lenti linkek bizonyos országok jogi szabályozása szerint jogilag aggályos oldalakra mutathatnak, ezért csak saját felelősségére kattintson azokra! Ezen a weblapon csupán ismeretterjesztési célból, a korrekt tájékoztatás nevében szerepelnek.
  1. CL Auto Posting Tool (angol) (spamware!)
  2. Coding Horror: Designing For Evil (angol)
  3. Jiffy Gmail Creator (angol) (spamware!)
  4. Techdirt: Inside Craigslist's Increasingly Complicated Battle Against Spammers (angol)

Külső hivatkozás Szerkesztés

A Wikia-hálózat

Véletlen wiki