FANDOM

A DDNS (azaz Dynamic Domain Name System) dinamikus névfeloldó szolgáltatást jelent. Arra való, hogy állandó néven lehessen megtalálni egy számítógépet az interneten akkor is, ha annak internetkapcsolata olyan, hogy az egyedi azonosításra alkalmas IP-cím időről időre változik. Sokan használják otthoni számítógépük az internetről való elérésére, illetve általában olyan számítógépek elérésére, melyek dinamikus IP-címet adó betárcsázós, ADSL vagy hasonló internetkapcsolattal rendelkeznek.

A DDNS és a spammerek Szerkesztés

Az alkalmi spammerek nemigen használják, a spameléssel komolyabban foglalkozók azonban hamar felismerték a DDNS-szolgáltatásban rejlő lehetőségeket: gyors, ingyenes és anonimitást ad.

Egy aldomén regisztrációja során ugyanis nem szükséges személyes adatok megadása, vagy azok nem kerülnek ellenőrzésre, általában bármilyen e-mail cím elegendő ahhoz, hogy bárki létrehozzon magának egy eztveddmeg.domain.hu vagy hasonló címet, melyet aztán a kéretlen reklámüzenetekben hirdethet anélkül, hogy kiderülhetne, valójában ki, illetve milyen vállalkozás áll az aldomén, illetve a spamküldés mögött.

A Wikia-hálózat

Véletlen wiki