FANDOM

A DM à la carte egy 2006. december 5–6-án megtartott budapesti konferencia az Institute for International Research (IIR) szervezésben. Az online marketingről szóló kerekasztal-beszélgetések között természetesen a spamek témáját is érintették.

A kéretlen reklámlevelekről Szerkesztés

December 5-én a Danubius Thermal and Conference Hotel Heliában 13.30-től indult beszélgetés a spamek és az e-marketing kapcsolatáról. A beszélgetés témakörei:

* Mi a spam?
* Az engedély nélküli fax vagy e-mail legális DM eszköznek tekinthető-e vagy  sem?
* Szándékosak-e a spamtörvény kiskapui?
* Felhasználhatóak-e a hazai ismerős-bejelölgető kapcsolatrendszer-hálózatokban
található adatok?
* Valóban nálunk van Európában leginkább jogszabályilag körbebástyázva az  
adatvédelem?
* Milyen jogi következményei lehetnek a spamelésnek?
* A permission marketing lehet a megoldás kulcsa?
* Hogyan juthat hozzá magánszemélyekről összesített információhalmazhoz?

A beszélgetés moderátora a Spamwiki adminisztrátora, Sipos Zoltán volt, az előadók pedig a következők:

  • Molnár Judit (MOL Nyrt.)
  • dr. Jóri András (az Internetszolgáltatók Tanácsa Tanácsadó Testületének tagja)
  • Bánki Márton (Vista Utazási Irodák Kft.)

Meghívást kapott a beszélgetésre dr. Sylvester Nóra is, a Nemzeti Hírközlési Hatóság Hivatalának igazgatója, de előzetesen lemondta a részvételt.

A vita tartalma Szerkesztés

A beszélgetés központi témája a spamtörvények betarthatóságának kérdése és azok átláthatatlansága volt. A Vistát képviselő Bánki Márton szerint a célszerűség fontosabb, mint a jog, ha tisztességes módszerekkel képesek tájékoztatni a leendő ügyfeleket. Hírlevelüket 130 000 címre küldik ki.

Cquote1
Nem spamezném le szívesen a hírlevelünket.
   
Cquote2

—Bánki Márton

A MOL egyetértett a Vistával abban, hogy rossz a jelenlegi törvényi szabályozás, de ők így sem tartják elfogadható eszköznek a spamküldést.

A beszélgetés során szóba kerül a leilatitka.hu oldal esete is. A meghívott jogi képviselő szerint ilyen esetekben az NHH állásfoglalása szerint az adott oldal készítői nem felelősek a spamküldésért.

A konferencia tartalomjegyzéke Szerkesztés

A konferenciafüzet innen? (1,51 Mbájt) letölthető.

A Wikia-hálózat

Véletlen wiki