Fandom

Spamwiki

Davis Wolfgang Hawke

694oldal a wikin
Add New Page
Vita0 Share

Davis Wolfgang Hawke (1979–) egy komoly spammer, akit az AOL 12,8 millió dollárra perelt. 2005-ben a pert megnyerték. A médiában gyakran „spamnáciként” hivatkoztak rá nemzetiszocialista ideológiája miatt.[1]

Története Szerkesztés

Hawke felsőfokú tanulmányait 1996-ban fejezte be Westwood környékén. A kollégiumból szélsőjobboldali tevékenysége miatt kirúgták. 1999-ben egy neonáci csoportot alapított.[2]

1997-ben, tizennyolc évesen változtatta meg a nevét Andrew Britt Greenbaum-ról, mert az utalt zsidó származására.[3] Hawke édesanyja vallomása szerint kapcsolatban állt a hírhedt Columbine Egyetem-i mészárlás elkövetőivel, Eric Harrisszel és Dylan Klebolddal.[4]

Számítások szerint havonta körülbelül 600 000 dollárt keresett ezzel a tevékenységével, többnyire készpénzben. Brian McWilliams 2004-es könyvében, a Spam Kingsben rámutat, hogy bár milliomos lett, Hawke nem üldözte a luxust, békés életet élt: egy régi autója volt (melyet azelőtt rendőrautóként használtak), és még házat sem vett magának. A bevétel egy részét aranyra költötte: 2003 augusztusa és 2004 márciusa között összesen 350 879,50 dollár értékben vett a nemesfémből.

A virginiai bíróság megállapította, hogy megsértette a CAN-SPAM nevű amerikai spamtörvényt, ezért 12 800 000 dolláros bírságot szabott ki rá, melyet az AOL a férfi által elrejtett arany- és platinarudakból szeretné fedezni.[5]

Hawke kincse Szerkesztés

Az AOL szerint a férfi szülei házának kertjében ásta el az értékeit, ezért 2006-ban buldózerekkel szerették volna fölásatni a 0,91 km2-nyi medfieldi területet. Peggy Greenbaum, Hawke édesanyja nevetségesnek tartja a feltételezést, szerinte ugyanis messzebb, a White Mountainen kellene keresni a kincseket.[6]

Egy évvel később a sikertelen kutatások hatására az AOL föladta a kincs utáni kutatást.[7]

Forrás Szerkesztés

  1. Salon.com: Meet the spam nazi
  2. Anti-Defamation League: American Nationalist Party
  3. Southern Poverty Law Center: Return of the 'Kosher Nazi'
  4. Southern Poverty Law Center: Violence, Hate and Youth
  5. AOL vs. Davis Wolfgang Hawke
  6. CNN: AOL digs for gold to pay for spam
  7. Boston Herald: AOL gives up treasure hunt

A Wikia-hálózat

Véletlen wiki