Fandom

Spamwiki

DomainKeys

694oldal a wikin
Add New Page
Vita0 Share

A DomainKeys a Yahoo és a Cisco Systems által közösen kifejlesztett spamszűrő digitális aláírás. A működési elve egyszerű: minden e-mail egy láthatatlan és titkos aláírást kap, ha ham, tehát valóban a hitelesített feladótól érkezik. Ilyen aláírás hiányában feltételezhetően spamről van szó, így könnyű a levelet kiszűrni. A 2007 májusában indított DomainKeys a már régóta fejlesztett DomainKeys Identified Mail protokollt használja.

Elterjedés Szerkesztés

Az Internet Engineering Task Force (IETF) jóváhagyta a DomainKeys használatát, ez pedig fontos lépés a szabvánnyá válásában, hasonló szolgáltatás ugyanis ilyen minősítést még nem kapott. A webáruházak és bankok eddig is használtak elektronikus aláírásokat az üzenetek hitelességének vizsgálatakor (az on-line boltok 48%-a pedig az ajánlás előtt is a DomainKeyst[1]), de a szabványosítás egyszerűbbé és elterjedttebbé tenné a technika használatát. Hiába régibb és nyílt forráskódú a Microsoft által fejlesztett Sender ID, mégsem kapta meg ezt az előzetes hitelesítést.

Működési elv Szerkesztés

A DomainKeys egyedi DNS-aláírással lát el minden, egy szolgáltatótól kilépő levelet. Az üzenetet fogadó szerver ezután visszaellenőrzi a digitális aláírást, ha pedig az nem megfelelő, akkor igen nagy valószínűséggel kéretlen reklámlevélről vagy phishing támadásról lehet szó[2]. Ez az eljárás gyakorlatilag teljesen biztonságos és egyelőre feltörhetetlennek tűnik, hátránya azonban, hogy teljes kompatibilitást igényel, így a fogadó félnek is ismernie és használnia kell a rendszer szabványait.

Forrás Szerkesztés

  1. Index: Új csodafegyver a spam ellen
  2. HWSW: A DomainKeys lehetne a megoldás a kéretlen levelek jelentős részére

A Wikia-hálózat

Véletlen wiki