Fandom

Spamwiki

Dyn.hu

694oldal a wikin
Add New Page
Vita0 Share

A Dyn.hu egy magyar weboldal, mely ingyenes dinamikus DNS (azaz DDNS) szolgáltatást nyújt. Felhasználói gyors regisztráció után juthatnak doménnévhez, melyet azután tetszőleges IP-címhez rendelhetnek.

Doménjei Szerkesztés

A szolgáltató a következő doménekkel rendelkezik:[1]

  • dyn.hu
  • e-page.hu
  • eof.hu
  • fake.hu
  • geco.hu
  • lame.hu
  • tx.hu

A felsorolt doméneknek Krámli Gábor a tulajdonosa, a Coldfusion-közeli Kileen Kazakhstan Kft. a technikai és zóna-kapcsolattartója, a Coldfusion-tag Wellinger Norbert az adminisztratív kapcsolattartója, DNS-t pedig maga a Coldfusion Magyarország Kft. szolgáltat hozzájuk.[2][3][4][5][6][7][8]

Technikai háttér Szerkesztés

A dinamikus DNS-szolgáltatás – mint a Dyn.hu, vagy a MyIP.hu szolgáltatása – az internetszolgáltajuktól minden felcsatlakozáskor új, tehát dinamikus IP-címet kapó felhasználók részére lett kitalálva.

Ha ezek az ügyfelek azt szeretnék, hogy a saját számítógépükön futtatott szolgáltatások (például: FTP-szerver, VNC stb.) mindig címezhetők legyenek, egy dinamikus DNS-szolgáltatóra van szükségük, hiszen így a telepített kliensprogram segítségével könnyen tudják változtatni a választott névhez tartozó IP-címet.

A Dyn.hu és a spamek Szerkesztés

A hasonló DDNS szolgáltatást nyújtó MyIP.hu-t felhasználó spamek mellett megjelentek a Pellengéren a Dyn.hu szolgáltatása segítségével névtelenséget és felelősségre vonhatatlanságot remélő hirdetők kéretlen reklámüzenetei is.[9] A szolgáltatás segítségével névtelenül lehet internetes névhez jutni. Egy gyors, anonim regisztráció, és máris kész az egyedi név. Ez hiába szolgáltat illegális tartalmakat, vagy vesz részt spamek kiküldésében, a regisztráló, és így a felelős személyazonossága is rejtve marad.

A Coldfusion Magyarország Kft. hoszting hálózatának[10] és a DDNS-szolgáltatásnak egy kézben történő összekapcsolása spamküldéshez lehet szükséges. A hoszting tartomány a spamelt weboldalak fizikai elhelyezését, a DDNS-szolgáltatás pedig a névadást biztosítja.

Források Szerkesztés

  1. A Dyn.hu doménjei
  2. dyn.hu whois
  3. e-page.hu whois
  4. eof.hu whois
  5. fake.hu whois
  6. geco.hu whois
  7. lame.hu whois
  8. tx.hu whois
  9. Dyn.hu-spamek a Pellengéren
  10. A Coldfusion egyik IP tartománya

A Wikia-hálózat

Véletlen wiki