FANDOM

Az E-Privacy vagy ePrivacy (elektronikus magánélet) az Európai Tanács által 2008. június 12-én létrehozott irányelv, mely az Európai Unió tagállamai számára nyújt ajánlás a spamek, junk faxok, kéretlen telefonreklámok, illetve phishing jellegű támadások ellen.

Az irányelv bizonyos formában már 2002 óta létezik, de átfogó, jelentős szerepet nem játszott.

A spamekről Szerkesztés

Az irányelv 13-as pontja a spamek elleni egységes fellépés érdekében egyszerűsítené az internetszolgáltatók, vállalatok és egyéb szervezetek spamellenes harcát, valamint sürgeti az együttműködést a spamszűrő termékeket készítő cégekkel.[1]

A készítők példaként hozták föl a dán spamellenes harcot, mely során 85%-kal szorították vissza a kéretlenlevél-küldést.[2]

A módosítócsomag 4-es pontja megkövetelné, hogy a jövőben a telefontársaságok és az internetszolgáltatók jelentsenek mindenféle adatkiszivárgást, de ez a szabály az on-line banki szolgáltatásokra nem vonatkozna. Peter Hustinx uniós adatvédelmi biztos álláspontja alapján a csaló támadások miatt éppen a banki területeken kellene komoly jelentési kötelezettséget róni.[3]

A változtatásokat öt ország (Németország, Svédország, Írország, Dánia és Görögország) ellenzi.[4]

Források Szerkesztés

  1. SG.hu: Új európai uniós irányelv a spam ellen
  2. ZDNet Asia: Europe calls for concerted fight against spam (angol)
  3. Peter Hustinx állásfoglalása? (angol)
  4. futureZone: Neue EU-Offensive gegen Spam (német)

A Wikia-hálózat

Véletlen wiki