FANDOM

Az e360insight egy vállalat, amely 2003 novemberében került föl a The Spamhaus Project ROKSO-listájára, amely az ismert spammerek adatait tartalmazza. Mivel a vállalat vezetője, David Linhardt álláspontja szerint ők nem küldenek kéretlen reklámleveleket, a lista pedig különösen kedvezőtlen hatással volt az eladásaikra, ezért beperelték a Spamhaust, amely szerint azonban együttműködtek a Brian Haberstroh nevű spammerrel.

A vád Szerkesztés

A vállalat szerint 122–135 millió dolláros veszteséget jelentett nekik, hogy az általuk küldött 6,6 milliárd levélből hárommilliárdot már szerver szinten blokkolt a Spamhaus feketelistája.[1]

A per eredménye Szerkesztés

2006. szeptember 13-án az Illinois állambeli bíróság 11 750 000 dolláros kártérítésre ítélte a Spamhaust[2], ez az összeg azonban nehezen behajtható, hiszen a weboldal Nagy-Britanniában és nem az Amerikai Egyesült Államokban került bejegyzésre.

Az e360insight sikernek könyvelte el az eredményt, szerintük a döntéssel bebizonyosodott, hogy ők nem spammerek, a Spamhaus készítői azonban kitartanak álláspontjuk mellett, és nem hajlandóak levenni a listáról a vállalatot.

Új pert ajánlanak, immár Nagy-Britanniában. A további pereskedés miatt a vállalat 2008 januárjában csődöt jelentett. A 2010 júliusában született ítélet szerint a cég nem tudja bizonyítani, hogy a kára több millió dolláros volna, ezért az alperest csak három ügyfél egyhavi megrendelésének kifizetésére 27 000 dollár kártérítésre büntette.[1]

Forrás Szerkesztés

  1. ^ 1,0 1,1 itmania.hu: Levélszemét-viták
  2. A bírósági határozat?

Kapcsolódó hírek Szerkesztés

A Wikia-hálózat

Véletlen wiki