FANDOM

Edward Davidson
1973 – 2008. július 24.

Edwarddavidson

Álnevei: Fast Eddie

Büntetés: 21 hónap, de öngyilkos lett

Edward „Eddie” Davidson ismert spamkirály, aki a Power Promoters nevű cégével 2002. július 5. és 2007. április 15. között spamek küldésével foglalkozott.

Spamtevékenység Szerkesztés

2005 közepéig karórák, parfüm és hasonló értékű tárgyakat kínált e-mailben főleg vállalatoknak. Később már Amerikán kívülre is címzett reklámleveleket, melyeket nagy számban főleg céges címekre továbbított.

A bíróság megállapította, hogy a 2003–2006-os időszakban a bankszámlájára összesen 3,5 millió dollárt fizettek be. A három év alatt ő maga 380 000 dollárt helyezett el a barátnője számláján, illetve 418 000 dollárt értékben vásárolt nemesfémeket.[1]

Büntetés Szerkesztés

2007. december 3-án a bíróság bűnösnek találta, ezért 2008. április 28-án 21 hónapos börtönbüntetésre ítélték. Többletbüntetésként 714 139 dollár megfizetésére is kötelezték.[2]

2008. május 27-én vonult egy csökkentett biztonságú börtönbe[3], ahonnan 2008. július 20-án megszökött. A felesége, Amy Hill (†29) érkezett hozzá látogatóba, akinek autójával menekültek el az intézményből.

Halála Szerkesztés

2008. július 24-én holtan találták Bennetben (Colorado) szintén halott feleségével és kislányukkal, Bailey McDaniellel (†3). A halál oka lőtt sérülés.[4] Később kiderült: a férfi ölte meg családtagjait, majd magával is végzett.[5]

A helyszínen volt Davidson előző házasságából született tizenhat éves lánya is, aki megmenekült a lövések elől. Állítása szerint mostohaapja arra kérte a családot, üljenek vele autóba, mert meglepetésre készül. Az autó hátsó ülésén találtak a nyomozók egy körülbelül hét hónapos csecsemőt, aki személyazonossága nem tisztázott.[6]

Forrás Szerkesztés

  1. Cañon City Daily Record: Prison escapee found dead (angol)
  2. Az Egyesült Államok Colorado Államának közleménye (angol)
  3. Davidson büntetési száma (angol)
  4. Cbs4denver.com: 'Spam King' Inmate Dies Along With Wife, Daughter (angol)
  5. Origo: Kiirtotta családját a börtönből megszökött spammer
  6. The Sydney Morning Herald: Escaped 'Spam King' murders family (angol)

Kapcsolódó hírek Szerkesztés

A Wikia-hálózat

Véletlen wiki