Fandom

Spamwiki

Egy címlista ára

694oldal a wikin
Add New Page
Vita0 Share

Az address harvesting módszerével spamrobotok által az internetről összegyűjtött e-mail-címeket címlistákba rendezik, majd a spammerek egymás között adják-veszik is ezeket a listákat, amelyeket egyébként sokszor szintén kéretlen reklámlevélben hirdetnek.

Egy ilyen levél utáni érdeklődésre válaszul egy bizonyos Osváth Sándor levelét vártuk, ez azonban álnévnek bizonyult. Nagy Sándor névvel a következő ajánlat érkezett: 100 000 magyarországi céges cím vagy 290 000 magáncím 25 000 forint, de a kettő együtt tízezer forintos kedvezménnyel, 40 000 forintért ajánlotta (ez címenként nagyjából 0,1 forint).

A csomagban Microsoft Word dokumentumban és formázatlan szövegfájlban kapnánk meg a címeket, illetve jár hozzájuk egy címkezelő program is, amely a szétküldésben is segít. A megrendelt mennyiségnél 5%-kal több címet ajánlott az eladó, így az esetlegesen már halott, nem működő postafiókok helyett kapunk másikat.

A kérdésre, hogy ez legális-e, hiszen az email-cím személyes adat, így engedély nélkül nem gyűjthető és rendszerezhető, már nem érkezett válasz.

2009 áprilisában az adatvédelmi ombudsman a Büntető Törvénykönyv szigorítását kezdeményezte a címlistákat kínáló spamek miatt.[1]

Forrás Szerkesztés

  1. Index: Büntethető lesz a személyes adatok jogtalan eladása

Kapcsolódó hírek Szerkesztés

A Wikia-hálózat

Véletlen wiki