Fandom

Spamwiki

Eldobható e-mail

694oldal a wikin
Add New Page
Vita3 Share

A spammerek robotjai az address harvesting módszerével weblapról weblapra járva gyűjtik azokat az e-mail-címeket, melyekre később majd kéretlen reklámleveleket küldenek. Ezek ellen egyesek rejtjelezett e-mail-címekkel védekeznek, mások azonban úgynevezett eldobható e-mail címeket használnak. Az eldobható e-mail használata a DEA technika (az angol disposable e-mail address elnevezésből).

A módszer Szerkesztés

Több weboldal is ajánl ilyen ingyenes szolgáltatást: a különbség csupán a módszer pontos kivitelezésében, illetve az eldobható cím használatának idejében mutatkozik.

Az általunk beállított ideig használt eldobható, azaz ideiglenes e-mail cím megjelenhet bármilyen weboldalon, ugyanis az erre küldött üzenetek a megadott ideig automatikusan átirányítódnak a primer, tehát elsődleges (általában használt, de sehol sem megjelenő) elektronikus levélcímünkre. Miután a megadott idő lejárt, a cím megszűnik, a rá érkező leveleket már nem kapjuk meg: ha tehát egy spambot megtalálta, hiába küldenek rá spamet, azt mi már nem kaphatjuk meg.

Használatának helye Szerkesztés

Az eldobható címeket csak olyan esetekben érdemes használni, amikor csak rövid ideig van szükségünk rá, hiszen egy idő után használhatatlanná válik, az erre küldött üzeneteket nem kapjuk meg. Így tehát fórumokhoz, nem biztonságos regisztrációkhoz stb. adhatjuk meg. Egyéb esetben nem tanácsos gyakorta változó, eldobható címet alkalmazni.

Gyakori alkalmazási helyek:

  • Chatek
  • Fórumok
  • Hírcsoportok
  • Internetes vásárlás
  • Letöltések
  • Nem biztonságos űrlapok

Pluszcímzés Szerkesztés

Pluszcímzésnek nevezzük, amikor egy pluszjel (+) után egy címkével látják el az e-mail címet, amely a spamszűrőnek adhat utasítást. Így egy normálisan használt cím ellátható egy kiegészítő operátorral, amely arra is utasítást adhat, hogy egy bizonyos idő eltelte után ne jelenjék meg a kapott üzenet a postafiókban.

Például a minta@minta.hu címet egy regisztrációs űrlapon minta+spam@minta.hu-ként adják meg, majd a levelezőrendszerben beállítják, hogy a spam címkével érkező e-maileket négy hét után ne fogadja a postafiók. A minta+spam@minta.hu címre érkező levelek egy hónapig meg fognak jelenni, utána azonban már halott címnek számít majd.

Hátrányok Szerkesztés

Mivel többnyire regisztráció és ellenőrzés nélkül névtelenül és gyorsan hozhatók létre ezekkel a szolgáltatásokkal működő cím, éppen a spammerek és egyéb cyberbűnözők számára kényelmes megoldást nyújtanak néhány esetben, például olyankor, amikor néhány üzenet erejéig működő ideiglenes címre van szükségük (esetleg egy fórumhoz való regisztrációhoz, hogy aztán ott fórumspameket küldhessenek).

Az eldobható e-mail címeket kínáló szolgáltatásoknál az adott címről üzenet (így például spam) nem küldhető.

Eldobhatóemail-szolgáltatások Szerkesztés

Jelmagyarázat:

Flagofhungary.png – Magyar honlap.

(HU) – Magyar nyelven is elérhető honlap.

Megszűnt oldal.

10 Minute Mail (HU)

10 perc

ugrás

DontReg.com (HU)

korlátlan

megszűnt

Jetable

1 óra – 1 hónap

ugrás

KasMail

1 hét – 6 hónap (25 címen)

megszűnt

mailexpire

12 óra – 3 hónap

ugrás

Mailinator

korlátlan

ugrás

Mogyoró Flagofhungary.png

60 perc (meghosszabbítható)

ugrás

MPP eldobható e-mail cím Flagofhungary.png

1 óra – 1 hónap, 1–100 üzenet

ugrás

MyTrashMail.com

5-30 nap, 4 MB

ugrás

No-spam.hu Flagofhungary.png

1 óra - 45 nap

ugrás

SpamBob

korlátlan

megszűnt

spambox

30 perc – 1 év

ugrás

spamgourmet

1–20 üzenet

ugrás

Spam.la

56 óra

ugrás

Spam Hole

1–72 óra

megszűnt

SpamMotel

korlátlan (szoftver)

ugrás

TrashMail

1–10 000 üzenet, 1 nap – 6 hónap

ugrás

A Wikia-hálózat

Véletlen wiki