FANDOM

A FairUCE az IBM által fejlesztett és 2004 novemberében bemutatott spamellenes technológia, amely lényege, hogy a kéretlen reklámlevelekre rögvest választ is küld, ez az adatforgalom azonban megbénítja vagy legalább lelassítja a spameket küldő szervereket.

Aggályok Szerkesztés

A módszer gyakorlatilag megkétszerezi a spamek által fölhasznált sávszélességet, hiszen minden így kapott üzenetre válasz is érkezik. Ez komoly erőforrás-veszteséget jelent. Ráadásul a módszer jogilag is aggályos lehet, hiszen az egész világon tiltott más rendszerébe betörni. Az IBM stratégiai felelőse, Stuart McIrvine azonban arra hívta föl a figyelmet, hogy ez a módszer csak közvetetten befolyásolja a spammelő szerverek működését.

Sikerek Szerkesztés

A FairUCE módszerét fölhasználta a Symantec internetbiztonsági cég, de az igazi sikerre a Blue Security által fejlesztett Blue Frog spamszűrő megjelenéséig kellett várni. A módszer olyan sikeresnek bizonyult, hogy 2006 májusára a spammaffia összeghangolt támadással elérte a szűrőprogram visszavonását, illetve az internetbiztonsági vállalat kivonulását a spamellenes piacról.

Kapcsolódó hivatkozások Szerkesztés

A Wikia-hálózat

Véletlen wiki