FANDOM

A Free-IP.net egy 2008 szeptemberének elején[1] indított DDNS-szolgáltatás, melyet a Pellengér tanúsága szerint felhasználtak már spamelés kapcsán[2].

A Free-IP.net és a spamek Szerkesztés

A DDNS-szolgáltatások fontos szerepet játszanak a hazai warezspam létezésében, ugyanis segítenek elfedni a spamben reklámozott weboldal tulajdonosát. A Free-IP.net a jelek szerint pontosan ezzel a céllal jöhetett létre: a warezspamelés során korábban hosszú ideig sikerrel használt DDNS-szolgáltató, a MyIP.hu ugyanis 2008 augusztusa óta azonnal törli a spamküldésben résztvevő aldoméneket.

Tulajdonosa Szerkesztés

A domén WHOIS-adatai szerint[1] a free-ip.net domén egy washingtoni lakhelyű John Smith nevű úriember tulajdonában van. A szolgáltatás a 23VNet Kft. szolgáltatási területén üzemel[3], IP-címe most 195.56.172.67.

Mint minden doménnek, ennek is két független DNS-szerver kell, hogy szolgáltassa az adatait: az ns1.free-ip.net és az ns2.free-ip.net. Az első ugyanaz, mint az előbbi szerver, a második IP-címe 195.56.172.1, elhelyezéséről szintén a 23VNet Kft. gondoskodik. Az utóbbi névszerver az ns2.szervernet.hu[4], azaz a hazai spampiacon szintén jól ismert társaság, a Szervernet Kft. másodlagos névszervere.[5]

Blokkolása Szerkesztés

A domén az őt felhasználó első spamnek a Pellengéren való megjelenésével egyidőben listázásra került az URIBL feketelistán.

Forrás Szerkesztés

  1. ^ 1,0 1,1 A domén adatait lásd a publicdomainregistry.com WHOIS oldalán
  2. Free-IP.net-spamek a Pellengéren
  3. Lásd a RIPE adatbázist]
  4. Lásd: Robtex
  5. Lásd: Robtex

A Wikia-hálózat

Véletlen wiki