FANDOM

A FreeNL egy magát ingyenes hírlevélportálként bemutató weblap, melyre hivatkozva több magyar spamkampányt lefolytattak.[1][2]

A kampányok Szerkesztés

2008 októberétől eddig legalább hét esetben indítottak különböző internetes nyereményjátékokat népszerűsítő spamkampányt, de vélhetően több kiküldést végeztek. A kéretlen reklámlevelekben arra hivatkoznak, hogy a címzett föliratkozott a FreeNL szolgáltatására, azonban ez nem igaz.

A törvény által megszabott leiratkozási lehetőség sem működik, mivel a próbálkozóknak azt jelzi, hogy az adott e-mail cím nincsen az adatbázisban.[3][4]

A leveleket ingyenes e-mail-szolgáltatóknál regisztrált egyszer használt címekről küldik ki. A levelek a FreeNL saját honlapjához hasonlóan általában .eu-s doménen vannak.

A háttérszolgáltatók Szerkesztés

A 2009. januári nyereményjátékban egy személyautót kínáltak annak, aki a legtöbb emelt díjú SMS-t küldi. Az oldal tanúsága szerint a nyereményt a CWI Internet Szolgáltató Kft. biztosítja.[5] A cég neve már fölmerült egy 2008-ban összesen 15 ismert spamkampányt lefuttató meredeksms.eu esetében.[6]

A weboldalakon a 06-90/648-577-es emelt díjas SMS-számra küldött üzenettel lehet fizetni, mely szám SMS-aggregátor-szolgáltatója a spamkampányokban rendszeresen föltűnő Coldfusion Magyarország Kft.

Forrás Szerkesztés

  1. FreeNL-spamek a Pellengéren
  2. További spamek képekkel
  3. Logout.hu: Miért? - Spam
  4. HWSW-fórum: amit a Spam ellen tenni lehet, 2008. nov. 16., 15.18
  5. A weblap főoldala a spamkampány idején
  6. Pellengér: meredeksms.eu

A Wikia-hálózat

Véletlen wiki