FANDOM

A GTPHISH egy teszteljárás, amely segítségével ellenőrizhető, hogy az általunk használt spamszűrő szoftver alkalmas-e az adathalászat felismerésére.

A GTPHISH 72 bájtos string, melyet néhány adathalászatra is felkészített spamszűrő szoftver felismer:

XJS*C4JDBQADN1.NSBN3*2IDNEN*GTPHISH-STANDARD-ANTI-PHISH-TEST-EMAIL*C.34X

Mivel az adathalászati kísérletek felismerésére is felkészített spamszűrők változatlanul hagyják a nem adathalászat-gyanús tartalmakat, működésük ellenőrzése nehéz mindaddig, amíg tényleg adathalászattal nem találkozunk. E probléma megoldását szolgálja a GTPHISH. Az e-maileink adathalászat-védelmét például úgy ellenőrizhetjük le, hogy egy másik, független, külső e-mail címről egy e-mailt küldünk magunknak, melynek szövegtörzsébe a fenti 72 bájtos szöveget változtatás nélkül, egyben, egy sorban beillesztjük. Ha a postaládánk adathalászat-védelme valóban működik, akkor a kapott levélben (lehet, hogy csak a fejlécei között) kell találjuk egy bejegyzést, melyben a spamszűrő szoftverünk tudatja velünk, hogy felismerte a bejövő levélben a GTPHISH tesztszöveget. Ha az e-mailünkben ilyen bejegyzés nincs, akkor a levelet a spamvédelmünk nem vizsgálta meg, vagy a spamvédelmünk a GTPHISH tesztet nem támogatja.

A Wikia-hálózat

Véletlen wiki