FANDOM

A GTUBE (Generic Test for Unsolicited Bulk Email) egy teszteljárás, amely segítségével ellenőrizhető, hogy az általunk használt spamszűrő szoftver jól működik-e.

Ez egy 68 bájtos string, melyet a legtöbb spamszűrő szoftver felismer:

XJS*C4JDBQADN1.NSBN3*2IDNEN*GTUBE-STANDARD-ANTI-UBE-TEST-EMAIL*C.34X

Mivel a spamszűrő szoftverek változatlanul hagyják a nem spamgyanús tartalmakat, működésük ellenőrzése nehéz mindaddig, amíg tényleg spammel nem találkozunk. E probléma megoldását szolgálja a GTUBE. Az e-maileink spamvédelmét például úgy ellenőrizhetjük le, hogy egy másik, független, külső e-mail címről egy e-mailt küldünk magunknak, melynek szövegtörzsébe a fenti 68 bájtos szöveget változtatás nélkül, egyben, egy sorban beillesztjük. Ha a postaládánk spamvédelme valóban működik, akkor a kapott levélben (lehet, hogy csak a fejlécei között) kell találjuk egy bejegyzést, melyben a spamszűrő szoftverünk tudatja velünk, hogy felismerte a bejövő levélben a GTUBE tesztszöveget. Ha az e-mailünkben ilyen bejegyzés nincs, akkor a levelet a spamvédelmünk nem vizsgálta meg, vagy a spamvédelmünk a GTUBE-ot nem támogatja.

Ezt használja a SpamAssassin nevű spamszűrő is az e-mailekben.

Hasonló működésű a GTPHISH, mely a phishing védelem, illetve az EICAR, mely a vírusvédelem tesztelésére használható.

A Wikia-hálózat

Véletlen wiki