Fandom

Spamwiki

Gordon Dick

694oldal a wikin
Add New Page
Vita0 Share

Gordon Dick (1977–) egy brit IT-tanácsadó, aki beperelte a Transcom Internet Services Ltd.-t, mert azok egyetlen spamet küldtek neki. A bíróság 1368,66 fontot és kamatait ítélte meg neki.[1]

A levél Szerkesztés

2006. február 27-én a Transcom internetszolgáltató 72 653 e-mail-címre küldtek levelet, köztük Dicknek is, két különböző elektronikus levélcímére. A férfi 750 fontot követelt kárpótlásul a levelekért, de a cég nem fizetett.

Dick 2006. május 3-án a bírósághoz fordult, de az ítélet kihirdetése előtt a Transcom belement a peren kívüli megegyezésbe (úgy érveltek, hogy így kevesebbe került az eset, mintha a nyertes ügyük perköltségét kellene kifizetniük).[2]

A reakciók Szerkesztés

Az eset után Gordon Dick elindította weboldalát Scotch Spam! címmel, melyben az Európai Unió állampolgárainak ad ötleteket, mit tegyenek, ha a bírósághoz szeretnének fordulni egy spam esetében.

A Transcom igazgatója, William Smith szerint ők nem kéretlen reklámlevelet küldtek, hanem egy, az ügyfeleiknek automatikusan járó éves körlevelet, mely címlistájára Dick címei véletlenül kerülhettek föl. A Transcom Internet Services a bejelentés szerint ezután is folytatja az üzenetek kiküldését, bár a hagyományos (az ő olvasatukban a szexualitással és gyógyszerekkel összefüggő) spameket elítéli.

Források Szerkesztés

  1. Scotch Spam: Gordon Dick v Transcom Internet Services Ltd.
  2. IT.news: Fizessenek a spammerek! – De ki számít spammernek?

A Wikia-hálózat

Véletlen wiki