Fandom

Spamwiki

Gourangaspam

694oldal a wikin
Add New Page
Vita0 Share

A gourangaspam vagy Hare Krisna-spam egy 2005-ben e-mailben és ICQ-n terjedő spam, illetve spim.

Eredete Szerkesztés

Gouranga.jpg

Gourangás street spam egy magyar villamosmegállóban

A Gouranga (Hanganyag [guˈrəŋgə]?) a Krisna-tudatban a szankszkrit „Gauranga” (magyarul „aranytestű”) szó származéka. A vallásban Gaur\bar{a}\dot{n}ga Krisna egyik megjelenésének, Caitanya Mahāprabhunak neve, aki megjelenésekor saját bhaktájának, azaz követőjének mutatja magát. Egy street spam kampány során „Call out Gauranga and be happy!” („Hívd elő Gaurangát, és légy boldog!”) feliratú matricákat ragasztottak hidakra, vasútállomásokra stb. Anglia, Skócia és Wales egyes részein.

A valódi spam Szerkesztés

Az alábbi üzenetet küldték el 2005-ben több elektronikus levélcímre is:

Subject: Gouranga

Call out Gouranga be happy!!!
Gouranga Gouranga Gouranga ....
That which brings the highest happiness!!

Egy bizonyos Joe Wein fölvette a kapcsolatot a Krisna-tudat nemzetközi szervezetével, az ISKCON-nal, de hivatalos választ nem, csak ezt a levelet kapta:

Hello Joe,

I am just very enthusiastic person, who wants everybody to be happy. 

:)))
Gouranga2.jpg

A Magyarországon is elterjedt matrica

Magyarul: „Helló Joe! Én csak egy különösen lelkes ember vagyok, aki azt szeretné, hogy mindenki boldog legyen.”

Az üzeneteket a nem is létező NitaiGouranga@aol.com email-címről küldték.

2005. december 4-én aztán az ICQ nevű beszélgetőprogramon is spammelt valaki az ICQ #209142623 azonosítóval, „Username: Gouranga, female, 21 years, located in Ghana” („Felhasználónév: Gouranga, nő, 21 éves, Ghánából”) néven. A szöveg:

Call out Gouranga Be Happy...
Gouranga Gouranga Gouranga
That which brings the highest happiness!

Egy hasonló spam is terjedt a neten a Gouranga név helyett a Neateye szóval, mely a Nityananda nevű szentre utalt. Ehhez is a már említett álcímet használták.

Kapcsolódó hivatkozások Szerkesztés

A Wikia-hálózat

Véletlen wiki