FANDOM

Haagendazs.jpg

A vállalat szerint az ehhez hasonló képek manipuláltak, valójában senki sem ragasztott vagy rajzolt a megbízásukból.

A Häagen-Dazs egy luxus minőségű fagylaltokat több mint ötven országban forgalmazó amerikai vállalat, mely 2008-as magyarországi megjelenését többek szerint főleg a tömegközlekedési eszközöket és épületeket érintő offline spam-kampány igénybevételével is hirdette.[1]

A kampány szervezője a Weber Shandwick, mely a gerillamarketing és az internet lehetőségeit próbálta ötvözni.[2]

A kampány Szerkesztés

A vállalat arculatához tartozó, a magyar írásgyakorlatban nem szereplő úgynevezett umlautos A betű (ä) megismertetéséhez a nagy forgalmú tömegközlekedési épületek, megállók, járművek feliratainak A betűit Ä-vá alakították a street spam-kampány során 2008 nyarán.[3]

A 2008 májusában induló akcióhoz egy Nem tilos az Ä című internetes reklámnaplót is indítottak, melyben azt állították, a rongálást bizonyító képek számítógépes technikával készültek.[4] Álláspontjuk szerint az aktivistájukat lebuktató felvételt is ők készítették.[5]

Forrás Szerkesztés

  1. Tékozló Homár: Matricával szemetel a Häagen-Dazs
  2. Mediainfo.hu: Megérkezett a Häagen-Dazs
  3. BKV-figyelő: Elkapták a Häagen-Dazs matricázóját (Videó)
  4. Nem tilos az Ä: Az igäzsag pillanata
  5. YouTube-videó

A Wikia-hálózat

Véletlen wiki