Fandom

Spamwiki

Hashcash

694oldal a wikin
Add New Page
Vita0 Share
Adamback.jpg

Adam Back

A hashcash egy 1997 márciusában kidolgozott módszer az e-mailes spamek és a DoS-támadások ellen, melyet Adam Back fejlesztett ki.

Működési elv Szerkesztés

A hashcash lényege, hogy minden elektronikus üzenet elküldéséhez egy úgynevezett bélyeget (stampet) kell készíteni az üzenet fejlécébe. Ez bizonyítja, hogy a levél nem kéretlen reklámcélú üzenet, ugyanis egy spammer – legalábbis az elmélet szerint – semmiképpen sem engedheti meg magának, hogy néhány másodpercet vagy percet töltsön az érvényesítő bélyeg elkészítésével, hiszen óriási számban kell leveleket küldenie.

Technikai oldal Szerkesztés

Egy hashcash stamp nagyjából ekképp fest:

X-Hashcash: 1:20:060408:adam@cypherspace.org::1QTjaYd7niiQA/sc:ePa

Ezt a kódot a küldő számítógépe körülbelül két micromásodperc alatt készít el (1 GHz-es processzorral számolva). A kód akkor érvénytelen, ha az első húsz (későbbi verzióknál több) számjegy nulla.

A 060408 a levél elküldésének dátuma. Ha a levél kétnapos vagy fiatalabb, akkor átjut a szűrőn. Emellett a fogadó számítógép ellenőrzi, hogy a kódban szereplő e-mail cím valódi-e.

Érdekesség csupán, hogy az eddigi leghosszabb string 41 bites, 51,6 óra alatt készült el:

1:41:060704:president@whitehouse.gov::XxcHzSfxDZ38cwRu:00
0000000000000000000000000000000000m2EDd

Előnyök és hátrányok Szerkesztés

A módszer legnagyobb előnyének azt tartják, hogy ingyenes, így bárki által elérhető, ráadásul könnyedén beépíthető különböző spamszűrőkbe is, jogdíj megfizetése nélkül.

Ellenben nagyobb mennyiségű levélküldésnél komoly terhet ró a számítógépekre a kódgenerálás, ez pedig erőforrásveszteséget eredményezhet.

Matematikai számításokkal bizonyították, hogy a generálható stringek körülbelül kétszáz év múlva elfogynak, ha marad a 160 bitet használó módszer.

A Wikia-hálózat

Véletlen wiki