Fandom

Spamwiki

Hermina Bau

694oldal a wikin
Add New Page
Vita9 Share
Herminabau.jpg

A Hermina Bau Bank Center épülete.

A Hermina Bau (teljes nevén: Hermina Bau Ingatlanforgalmazó Kft.[1]) egy ingatlanok forgalmazásával foglalkozó vállalat, amely folyamatosan spamben küldi ajánlatait. Eddig legalább 12 ismert, nagy méretű spamkampányban hirdettek.[2] Az Nemzeti Hírközlési Hatóság 2008-ban kiadott statisztikája szerint a teljes éves bírság felét, 8 000 000 forintot kellett kifizetniük.[3]

Az NHH-nál a cég fellebbezett, majd annak elutasítása után bírósághoz fordult.[4] Az NHH weblapja alapján az eljárás még nem záródott le.

Az üzenetek Szerkesztés

A kéretlen, reklámtartalmú e-mailekben a Hermina Bau ingatlanjait hirdetik és már jóval több mint egy tucat különböző tűnt föl. Az üzenetekben olykor hivatkoznak a szintén a vállalat által üzemeltetett egyéb weboldalakra[5], például a csajozunk.hu doménre.[6]

Egy 2008 októberében küldött spamjükben egy kitalált történet szerint a zuglói Hermina Happy Land területén titkos nemzetbiztonsági és katonai akció keretében kiemelték Attila sírját a földből, de a magyar médiának teljes hírzárlatot rendeltek el.[7]

Az üzeneteket küldő szervert a Coldfusion Magyarország Kft. biztosítja. A www.herminabau.hu weboldalt a KiberNet Kft.-nél elhelyezett webszerver szolgáltatja.[8]

Büntetések Szerkesztés

Összesen tizenkilenc határozatban marasztalta el a hatóság a vállalatot. A cégre kiszabott összes bírság összege 2008-ban és 2009-ben összesen 8 200 000 forint.[9] A Hermina Bau 2008-ban magasan a legtöbb spambírságot kapott magyar vállalat volt.

Mivel az elektronikus kereskedelmi bírság egyszeri maximális összege 500 000 forint, ez aligha lehet visszatartó erő olyan nagy értékű ingatlanok reklámozása esetén, mely darabja után is több millió forintos haszont realizálhat a vállalat.[10]

Forrás Szerkesztés

  1. WeblapTudakozó
  2. Hermina Bau spamek a Pellengéren.
  3. Összefoglaló a Nemzeti Hírközlési Hatóság Informatikai Szabályozási Igazgatóságának 2008. évi kéretlen elektronikus hirdetésekkel kapcsolatos felügyeleti eljárásairól?
  4. [Az NHH HL-405-2/2009. számú határozata {{{2}}}]?
  5. EZT.hu (a Hermina Bau Társasházak oldala), a menüben a csajozunk.hu linkje
  6. Hermina Bau-spam a Pellengéren
  7. Tékozló Homár: Minden idők legnagyszerűbb magyar spamje
  8. 2008. július 4-én megváltozott a www.herminabau.hu weboldal IP-címe. Az új, külföldön elhelyezett weboldal átirányít a szintén új w3.herminabau.hu oldalra. Ez pontosan ugyanaz a szerver, mint az eredeti weboldal esetén. Lásd: Vita:Pellengér/Hermina_Bau/Eredeti8 alul.
  9. NHH-büntetése 2008-ban és 2009-ben
  10. HWSW: Hirdessen olcsón spamlevéllel, a hatóság úgyis tehetetlen

Nhh.png
Ehhez a szócikkhez letölthető NHH-határozat:
HL-12843-3/2008
HL-18743/2008
HL-28792-3/2008
HL-32824-3/2008

Kapcsolódó hírek Szerkesztés

A Wikia-hálózat

Véletlen wiki