FANDOM

John Graham-Cumming (álnevén JGC) ismert spamszakértő, a kéretlen reklámlevelek elleni harc egyik úttörője.

Az Oxford Egyetemen szerzett PhD-t számítógép-biztonságból. 2002-ben elkészítette a díjnyertes POPFile nevű spamszűrőt. Több konferencián is tartott már előadást a spamhelyzetről, többek között 2003-ban és 2005-ben a MIT Spam Conference-en, illetve 2006-ban és 2007-ben az EU Spam Symposiumon. A szubliminális spam nevű spamtípus egyik első felfedezője.

The Spammers' Compendium Szerkesztés

John Graham-Cumming 2003. óta gyűjti azokat a technikákat, amelyekkel a spammerek megpróbálják elrejteni valódi üzeneteiket a spamszűrők elől. A terjedelmes gyűjtemény weboldalának The Spammers' Compendium névre keresztelt részén található meg.

ASTLT Szerkesztés

Az ASTLT, azaz az Anti-spam Tool League Table a különböző spamszűrő szoftverek rangsora. Az összehasonlítás alapjául a szűrők találati, illetve hibaarányai szolgálnak. A rangsor számait Graham-Cumming minden esetben független vizsgálatok eredményei alapján teszi közzé, ezzel küszöbölve ki saját, illetve a szoftvergyártók elfogultságát.

A Wikia-hálózat

Véletlen wiki