FANDOM

NHH allo.png

A kéretlen elektronikus hirdetéssel kapcsolatos felügyeleti eljárás 2006. január 1. óta a Nemzeti Hírközlési Hatóság (NHH) által a 2001. évi CVIII. törvény által kezdeményezhető eljárás a törvényeket megsértő elektronikus hirdetések (így a spamek) ellen, mely bárki által kérhető, ha úgy érzi, hogy jogsérelem érte, és a hirdetés nem régibb egy évnél. A eljárás szankciója 50 000–500 000 forint közötti összeg lehet, indokolt esetben pedig többször is kiszabható.

Az eljárás elnevezése a 2008. évi XLVIII. törvény hatályától ez, korábban elektronikus hirdetéssel kapcsolatos felügyeleti eljárás volt.

Bejelentés Szerkesztés

Nagyito.png Fő szócikk: Bejelentés az NHH-nak

A bejelentések nyomán az eljáró szerv országos illetőséggel a Nemzeti Hírközlési Hatóság Hivatala Informatikai Szabályozási Igazgatóság. Az eljárás kezdeményezése kérhető postán keresztül az 1525 Budapest, Pf. 75-ös címen vagy az NHH oldalán található űrlapon.

A bejelentéshez mellékelni kell a spam másolatát, annak forrásadatait, a kérelmező nevét és lakcímét és egyéb bizonyítékokat, ha vannak. A bejelentés csak akkor hivatalos, ha a hivatal oldalán található űrlap alapján töltik ki, egyéb esetben elutasítható.

A bejelentés illetékköteles, így az alanyi illetékmentességgel nem rendelkezők számára 2200 forint az eljárás díja. A hivatal űrlapján kérelem is tehető, mely díjmentes, azonban nem kötelezi a hatóságot eljárás indítására.[1]

Vizsgálat és szankciók Szerkesztés

Az NHH a közigazgatásról szóló 2004. évi CXL. törvény alapján huszonkét munkanapon belül érdemi határozatot hoz vagy egy alkalommal további huszonkét munkanappal meghosszabbítja az eljárást. A hivatal által kiszabható szankciók a jogsértő állapot megszüntetésének elrendelése, a jogsértő magatartás folytatásának megtiltása, illetve elektronikus kereskedelmi bírság kiszabása.

A hivatal eredménytelenül lezárhatja vagy érdemi vizsgálat nélkül elutasíthatja a bejelentést, ha az eljárástól vagy annak folytatásától eredmény nem várható (például a spamküldő nem magyar jogi személy). A határozat kérhető postai vagy elektronikus úton is; utóbbi esetben elektronikus tanúsítvánnyal, valamint időbélyeggel ellátva küldik, így megnyitásához egy speciális programra van szükség.[2]

Jegyzetek Szerkesztés

  1. Blogadmin blogja: Az NHH nem jár el spambejelentések miatt, 2009. nov. 19.
  2. NHH-határozat megnyitása

A Wikia-hálózat

Véletlen wiki