FANDOM

A KIA Lurdy a KIA márkájú személygépjárművek hivatalos márkakereskedése a Lurdy Ház bevásárlóközpontban. A szolgáltatását rendszeresen spamben hirdették, mely miatt üzemeltetőjét, a Takachi Hungary Kft.-t, mely személygépkocsik kiskereskedelmével foglalkozik[1], a Nemzeti Hírközlési Hatóság (NHH) többszörösen elmarasztalta. A cég saját weblapja szerint 1996 óta működik, és autók, hajók hitelezésével, biztosításokkal foglalkozik.[2]

Spamkampányok Szerkesztés

2008 októberében több alkalommal is hitelre autót kínáló spamet küldtek, melyben a Takachi Hungary Kft. nevében kijelentik, hogy a címzett e-mail címe legális ügyféladatbázisból származik, ez azonban nem volt igaz. A Takachi Hungary Kft. a kialurdy.hu domén tulajdonosa.[3] A spamet küldő gép a Sky Consulting Kft.-nél volt elhelyezve. Az NHH megállapította a jogsértést, és eltiltotta Takachi Hungary Kft.-t a jogsértő magatartás folytatásától.[4]

2008 decemberében a kovacsistvan.com oldalt hirdető spamet küldtek.[5] A kötelező biztosítást kínáló levélben két olyan személy neve és mobilszáma is szerepel (Szaniszló Attiláé és Gazdik Istváné), akiket 2009 júniusában a kialurdy.hu oldalon értékesítőként tüntetnek fel.[6] A spam végén szerepel a Lurdy Hitelközpont neve. 2009 januárjában ismét Kovács István névvel küldtek spamet, mellyel kapcsolatban az NHH ismét csak a figyelmeztetés eszközével élt.

A 2009 márciusában és áprilisában lefolytatott újabb spamkampányok miatt az NHH 75 000 forintos elektronikus kereskedelmi bírságot szabott ki.[7] Bár a Takachi Hungary Kft. a korábbi határozatok miatt nem nyújtott be fellebbezést, itt megtette, ezért a hivatal a Takachi M5 Kft. néven benyújtott panasz miatt visszavonta korábbi határozatát és új eljárást indított a TH Kintlévőségkezelő Kft.-vel szemben.[8] Utóbbi vállalat nem reagált a hatóság megkeresésére, így az NHH megállapította a jogsértést, de a korábbi bírságok dacára nem állapított meg bírságot, csak eltiltotta a vállalatot a jogsértő magatartás folytatásától.[9]

A spamküldés 2009 júniusában is folytatódott, majd egy évvel később, 2010 júliusában bukkantak föl ismét a spamek, ekkor már külföldről.

Forrás Szerkesztés

Essze
A témáról szerkesztőink esszét írtak:
  1. Cegbongeszo.hu: Takachi Hungary Kft.
  2. Takachi Hungary Kft.: Céginformáció
  3. Domain.hu: kialurdy.hu
  4. HL-36343-4/2008? sz. határozat
  5. Pellengér: Kovacsistvan.com
  6. Kialurdy.hu: Céginformációk
  7. HL-11868-3/2009? sz. határozat
  8. HL-11868-5/2009? sz. határozat
  9. HL-11868-8/2009? sz. határozat

Kapcsolódó oldalak Szerkesztés

Nhh
Ehhez a szócikkhez letölthető NHH-határozat:
HL-36343-4/2008
HL-11868-3/2009
HL-11868-5/2009

A Wikia-hálózat

Véletlen wiki