Fandom

Spamwiki

kiskapuk.net

694oldal a wikin
Add New Page
Vita0 Share

A kiskapuk.net egy nagy méretű spamkampány által törvénytelenül hirdetett magyar nyelvű weboldal, amely különböző illegális, védett informatikai rendszerekbe való betörést elősegítő szoftvereket kínált.[1]

A weboldal tartalma néhány nap múlva eltűnt, a következő szöveg jelent meg rajta: „A szolgáltatás felfüggesztésre került, mivel többszöri figyelmeztetésre sem hagyott fel az ügyfél a jogsértő magatartással.”

A kampány Szerkesztés

A kéretlen leveleket 2008. november 2–11. között több alkalommal nagy számú e-mail címre küldték el Török László néven. A reklámozott kiskapuk.net weboldalt Nagy Lajos jegyezte be[2], a spamküldő gép a Vodafone Magyarország Zrt.-nél található[3], míg a reklámozott weboldalt az Online Technologies Kft.-nél helyezték el[4], de a hazai spampiacon szintén ismert Szervernet Kft. is érintett.[5]

A kérdéses weboldalon található szöveg szerint egy emelt díjas SMS-számra küldött jelentkezés után a hét napig tartó belépési jogosultság díja naponta 250 forint, melyet emelt díjas fogadott SMS formájában lehet kifizetni. Az oldal által használt emelt díjas telefonszám[6] már több warez és egyéb illegális tartalmakat kínáló spamkampány során fölmerült.[7]

Az üzenet Szerkesztés

A spamek szövege többek között olyan számítógépes programokat kínál, melyek különböző csevegőszoftverekbe, elektronikus levélcímekbe, közösségi portálokra engedély nélküli belépést tesznek lehetővé.[8]

Az üzenetek ezen tartalma megegyezik egy másik, párhuzamosan folyó spamkampányéval, melyben 2008. október–november folyamán több esetben az ismert magyar közösségi oldalakba való engedély nélküli belépést kínáltak. A freekey kampányban érintett hoszting szolgáltató és IP-route megegyezik a kiskapuk.net fönt említett szolgáltatóival.[9] Az emelt díjas SMS-szám is ugyanaz a két oldal esetében.[7]

Jogi megítélés Szerkesztés

A kéretlen levelek küldése több ponton sértheti 2001. évi CVIII. törvényt. Az üzenetek elküldése a 14. § (2) bekezdését sérti, a hirdetett számítógépes alkalmazások azonban kimeríthetik a törvényhely 300/C. § által minősített védett számítástechnikai rendszerbe történő jogosulatlan belépés vétségét, melyet az elkövetett cselekmény súlyától függően akár tízéves szabadságvesztéssel rendel büntetni a törvénykönyv.[10]

A Nemzeti Hírközlési Hatóság szóvivője, Márton György szerint a spamkampány miatt a címzettektől alig érkezett feljelentés, inkább a média érdeklődött az eset miatt.[11]

Forrás Szerkesztés

  1. A később megszűnt oldal másolatai itt találhatók: főoldal?, jelszófeltörés oldal?, regisztrációs oldal?.
  2. Go Daddy: kiskapuk.net (angol)
  3. RIPE NCC: 89.223.226.0 IP (angol)
  4. RIPE NCC: 88.151.89.233 IP (angol)
  5. RIPE NCC: 88.151.89.233 IP-route (angol)
  6. http://kiskapuk.net/reg.php
  7. ^ 7,0 7,1 06-90-648-068-spamek
  8. Pellengér: kiskapuk.net
  9. Pellengér: jasek.0day.hu
  10. Iroga.hu: Internet és politika
  11. HWSW: Rendeljen iWiW-jelszótörőt! -- új trükkök a spampiacon

A Wikia-hálózat

Véletlen wiki