Wikia

Spamwiki

KnujOn

Vita0
693oldal a wikin

A KnujOn (vagy nûj-ôn) egy, a SpamCophoz hasonló kezdeményezés, amely a felhasználók által beküldött spamek alapján igyekszik a bűnüldöző szervekkel együttműködve a spammerek és megbízóik nyomára akadni, szolgáltatásaikat pedig megszüntetni. Az apa-fia páros által készített oldal ezeken kívül „riasztó” szolgáltatást is nyújt saját doménnel rendelkező hálózatok részére. A csatlakozó tartományok értesítést kapnak, amennyiben olyan spoofed e-mailt vagy phishing üzenetet talál a rendszer, amely a tartomány címét hamisítja.

Az indulás Szerkesztés

Az oldal indulását nem övezte nagy érdeklődés, és elég kevés információ állt rendelkezésre vele kapcsolatban, ezért fölmerült a gyanú, hogy valójában a spammerek egy újabb e-mail-cím-gyűjtő akciójáról van szó. A CastleCops oldalon indult egy igen terjedelmessé vált fórumtéma, melyhez maga az oldal készítője, Garth Bruen is hozzászólt, és tisztázta vállalkozása legitim voltát.

Cquote1
Az e-mail és a spammerek a legkevésbé érdekesek a probléma szempontjából. Mi az adás-vételt akarjuk megakadályozni, hogy megállítsuk az egészet.
   
Cquote2

—Garth Bruen, az oldal egyik készítője

Eredmények Szerkesztés

A készítők szerint a KnujOn 2007 novemberére több mint 350 000 spammel kapcsolatba hozható oldal bezárásában működött közre négymillió spam visszakötvetésének segítségével.[1] Jelenleg bétatesztek zajlanak, és önként jelentkezőket várnak a rendszer hibáinak minél alaposabb feltérképezéséhez.

Forrás Szerkesztés

  1. PC World: Antispam Team Targets Transactions (angol)

Kapcsolódó hírek Szerkesztés

A Wikia-hálózat

Véletlen wiki