FANDOM

Kovács Balázs
1984–2009?

Álnevei: Baja

Büntetés: szökésben van vagy halott

Kovács Balázs (becenevén Baja[1]) a Coldfusion Magyarország Kft. üzletágvezetője[2] és tulajdonosa[3], vállalata rengeteg hazai spammel volt kapcsolatba hozható[4], őt magát a sajtó warezkirálynak nevezi. Vélhetően szökése során meghalt.

Spamtevékenység Szerkesztés

Cége különösen sok warez (jogvédett anyagokat, programokat, filmeket, zenéket) letöltésre kínáló weboldal szervereinek ad helyet budapesti szervertermeiben. Ezen weboldalak nagyrészt emelt díjas SMS-sel történő előre fizetés után adnak jelszóval védett illegális hozzáférést az anyagokhoz. Ezen szolgáltatásokat gyakran reklámozzák szintén törvénytelen módon, spamben.[4]

Feltételezések szerint a warezspam mellett külső megrendelésre is végeznek spames reklámkampányokat, ahogyan a Nemzeti Hírközlési Hatóság által többszörösen megbírságolt Hermina Bau Kft. esetében is tehették. A Hermina Bau-spameket[5] a Coldfusion Magyarország Kft. szervertermeiből adták fel.

Feltehetően jó kapcsolatban áll Wellinger Norberttel, aki a hazai warezspam egyik kulcsfigurája. Wellinger Norbert szervereit a Coldfusion Magyarország Kft. szervertermeiben helyezi el, váltogatja őket és IP-címüket, illetve különböző doméneket regisztrál hozzájuk.[6]

Warezrazzia Szerkesztés

A GTS-Datanet Kft. budaörsi szervertermében (ahol a Pellengérre került spamek közül több általa reklámozott weboldal is elhelyezkedik[7]) 2007 novemberében a BRFK által végrehajtott, és többek között a konkurens NetMasters-Hungary Kft. több szerverének lefoglalásával végződött warezrazzia során Kovács Balázs a hatósági szakértők oldalán vett részt.[8]

Az ő nevében íródott 2008 februárjában az a spam[9], melyben a Coldfusion Magyarország Kft. warez-szerver elhelyezési és üzemeltetési szolgáltatását ajánlják. A levelet azonban a konkurens NetMasters-Hungary Kft. egyik szerverén keresztül adták fel.

Menekülés, majd halál Szerkesztés

Miután a Nemzeti Nyomozó Iroda 2009. április 14-i razziája során nem sikerült elfogni, külföldre menekült.[10][11] 2009 júniusában egy internetes interjúban részletesen beszámol a razzia körülményeiről és szökéséről. Állítása szerint személyes leszámolás és anyagi haszonszerzési vágy áll az ügy háttérben, nem a nyilvánosság számára megjelölt okok.[12][13]

2009 augusztusában Romániában holtan találták, a halál oka gyógyszertúladagolás, mégis sokan összeesküvésre gyanakodva úgy gondolják, a férfi csak végleg el akart tűnni.[14][15] A család által bemutatott halotti bizonyítványt 2009-ben a rendőrség hiteles okiratként fogadta el[16], 2010-ben mégis azt mondták, vizsgálják a hitelességét[17].

Sajtóhírek leszámolás lehetőségéről is beszámoltak, valamint a Szervernet Kft.-vel való összetűzést is a menekülés egyik lehetséges okának nevezték.[18]

Források Szerkesztés

  1. iWiW-adatlap
  2. Lásd a Coldfusion Magyarország honlapját
  3. A cégadatok nyilvánosak, például az e-cegejegyzek.hu oldalon is megtekinthetők.
  4. ^ 4,0 4,1 Coldfusion-spamek a Pellengéren: Kategória:Coldfusion-spamek
  5. Hermina Bau-spamek a Pellengéren
  6. Lásd a Warezspam szócikket.
  7. Például: Vita:Pellengér/hardest.myip.hu, Vita:Pellengér/newletoltes.myip.hu, vagy Vita:Pellengér/war3z.myip.hu
  8. Index.hu: Elfuserálták a nagy warezrazziát
  9. A spam szövege
  10. Index: Offshore cég mögé bújtak a warezspammerek
  11. Index: Szökésben van a magyar warezkirály
  12. Bombagyár: Exkluzív! Interjú a körözött Kovács Balázs "Bajával", a ColdFusion volt vezetőjével
  13. Az interjú hangfelvétele
  14. Bombagyár: Érdekes fordulatok a ColdFusion ügyében
  15. Index: A warezkirály halálhírét keltik
  16. Index: Halottnak nyilvánították az újlipótvárosi warezkirályt
  17. Origo: Bűnszövetkezetben tevékenykedhetett a pesti warezkirály
  18. Bombahír: Ki ölte meg Kovács Balázst?

Kapcsolódó hírek Szerkesztés

Stat
Ez a szócikk egyike a Spamwiki leglátogatottabbjainak.

A Wikia-hálózat

Véletlen wiki