Fandom

Spamwiki

Listamérgezés

694oldal a wikin
Add New Page
Vita0 Share

A listamérgezés egy olyan spamellenes technika, melynek célja a spammer e-mailes címadatbázisának értéktelenné tétele.

Működési elv Szerkesztés

Ha egy élő, azaz valakik által használt elektronikus levélcímeket tartalmazó listát nagy mennyiségű hamis, tehát nem létező címmel töltjük föl, akkor a lista értékcsökkenésen megy keresztül, az is lehet, hogy elértéktelenedik (hiába van benne több ezer cím, ha például ezek fele nem is működik). Ez a spammernek kellemetlenséget, nagy időráfordítást, és akár pénzügyi veszteséget is okozhat.

A spamrobotok egy honlapoldal forrását kutatva email-címeket gyűjtenek, amelyekre aztán reklámleveleket küldhetnek. Az elmélet szerint egy hivatkozást elhelyezve a honlapunkon, a robot ellenőrizve a lapunkat, majd onnan továbbindulva ezen a linken, egy olyan generált áladatbázishoz jut, amely végtelen hamis email-címet tartalmaz. Ezeket összegyűjtve a spammer adatbázisa rossz címek millióit gyűjtheti össze, ellehetetlenítve a munkáját.

Használata Szerkesztés

A legegyszerűbb módszer, ha különböző weboldalakra és minden olyan helyre, ahonnan a spammerek az address harvesting technikájával gyűjtik az email-címeket, elhelyezünk egy nem is létező címet. Ez azonban kis lépés csupán: honlapunkon használhatunk egy erre készített programot is, mely akár álcímek tucatjait, sőt millióit generálja.

Kijátszhatóságok Szerkesztés

A spammer kikerülheti az álcímeket, ha azok szintaktikája hibás: a spamrobot keresi a kukac karaktert (@) és az országkódot (például hu) is.

A listamérgezéssel operáló oldalak megjelenése után nem sokkal természetesen a spammerek is előálltak olyan módszerekkel, amelyek segítségével egy oldalról algoritmikusan eldönthető, hogy csapda-e. Az egyik legegyszerűbb ilyen eljárás csupán azt vizsgálja, hogy az adott oldal mekkora része változik meg az újratöltések után, de bonyolultabb programokkal akár a csapdát generáló alkalmazások kimeneteként keletkező egyszerű HTML kód is felismerhető. Az ilyen mintafelismerési képességekkel felvértezett harvesterek nem sok időt vesztegetnek a például a Wpoisonnel vagy a WASP-pal generált oldalakon, de még a népszerű SpamPoison lapjain sem.

Szintén a módszer csődjéhez vezet, ha a spammerek adatbáziásba bekerül az álcímeket tartalmazó oldal elérhetősége, így ugyanis kikerülhetik azt.

Magyar listamérgező oldalak Szerkesztés

Kapcsolódó oldalak Szerkesztés

Szócikkek Szerkesztés

Kategóriák Szerkesztés

A Wikia-hálózat

Véletlen wiki