FANDOM

A lottery scam (magyarul lottócsalás) egy közismert spames csalási technika. A címzett olyan e-mailt kap, amelyben arról értesítik, hogy nyert a lottón, a pénz átvételéhez pedig föl kell vennie a kapcsolatot egy ügynökkel. Később azonban a 419-Scamhez hasonlóan itt is járulékos költségek lépnek föl, melyet neki kell állnia. Bár azt ígérik, hogy ezekért cserébe hamarosan megkapja a pénzét, a befizetett összeget nem látja már viszont.

2009 januárjában a londoni Magyar Nagykövetség nevében is küldtek lottóspameket.[1]

Lottócsalás a bíróságon Szerkesztés

A Yahoo, melynek e-mail-szolgáltatását régóta használják lottócsalásokhoz, 2008 májusának végén bírósági eljárást indított huszonöt meg nem nevezett vállalat és ugyanennyi magánszemély ellen[2]. A Yahoo kártérítésre és büntetések kiszabására számít, bár az akció sikere kétséges, a szálak ugyanis általában külföldre vezetnek, ahol gyakran nehezebb jogorvoslatot kiharcolni.

Források Szerkesztés

  1. A Magyar Köztársaság Nagykövetsége, London, Egyesült Királyság: Figyelemfelhívás a Nagykövetség nevében kiküldött spam-emailekről!
  2. Techworld: Yahoo gets tough with lottery scammers

A Wikia-hálózat

Véletlen wiki