FANDOM

A Lumber Cartel (magyarul fakartell) egy 1997-es konspirációs elmélet, amely a Usenet hírcsoportokon terjedt el. Az elmélet szerint nagy faipari vállalatok a spamek ellen küzdőket nagy összegekkel támogatják.

Eredete Szerkesztés

1997. november 14-én egy Vladimir nevű felhasználó a következő szöveget küldte a news.admin.net-abuse.email hírcsoportra:

Lumber Cartel
Az eredeti anti-spammer valójában egy jelentős spammer volt, mielőtt két nagy faipari vállalat 250 000 dollárt helyezett letétbe a bankszámláján. Azonnal befejezte a spamküldést, és most az internet legnagyobb spamellenes oldalának irányítója.
   
Lumber Cartel

Az elmélet Szerkesztés

Az összeesküvés-elmélet szerint ezek a vállalatok komoly pénzügyi veszélyt láttak a bulk mailekben és a kéretlen reklámlevelekben: ha ezek elszaporodnak, kevesebb papírra lesz szükség, ez pedig kevesebb fakivágást eredményez, ami nekik bevételkiesést okozna.

Következmények Szerkesztés

A dolog semmilyen komoly hatást nem váltott ki, bár utána néhány spamellenes a hozzászólásai utáni aláírásban megjelenítette a „the Lumber Cartel” kifejezést, mások pedig a „TINLC” rövidítést („There is No Lumber Carterl”, azaz „nem létezik a fakartell”) egy másik konspirációs elmélet esetében már megszokott módon.

A Wikia-hálózat

Véletlen wiki