Fandom

Spamwiki

Magyar esetek

694oldal a wikin
Add New Page
Vita0 Share

A Fogyasztóvédelmi Főfelügyelőség állásfoglalása szerint 2005-ben több mint száz esetben indítottak eljárást spam miatt Magyarországon. A 2006. január 1-jével módosult spamtörvény szerint azonban már a Nemzeti Hírközlési Hatóság Hivatalához érdemes fordulni. 2006 augusztusáig összesen 160–170 ügyben járt el a Hatóság, ebből körülbelül 75–80 esetben elmarasztaló ítéletet hozott és hat esetben összesen 700 000 forintnyi bírságot szabott ki.[1]

Magyarországon az első ismert komolyabb méretű spamküldés 1998 októberében a Magyar Telefonkönyvkiadó Társaság nevéhez kapcsolódik: weboldalakról gyűjtött címekre küldtek értesítő levelet, hogy az adott e-mail címet adatbázisukba fölvették, kezelik. A felhasználók tiltakozása nyomán az MTT utólag elhibázottnak nevezte a lépést.[2]

Példaesetek Szerkesztés

Razziák Szerkesztés

2009. április 14-én a Nemzeti Nyomozó Iroda nagyszabású razziát hajtott végre a warezspamjeiről hírhedt Coldfusion Magyarország Kft. ellen, mely során hét személyt előállítottak.[3]

Följelentett spammerek Szerkesztés

Hermina Bau Szerkesztés

Nagyito.png Fő szócikk: Hermina Bau

A Hermina Bau többszörösen visszaeső spammer, 2008-ban a Nemzeti Hírközlési Hatóság többször is megbüntette, eddig összesen 1 600 000 forintra. A spamtevékenységet tovább folytatták. A vállalat oldalának szerverét a Coldfusion Magyarország Kft. biztosítja.

ServerWorld Hosting Szerkesztés

Nagyito.png Fő szócikk: ServerWorld Hosting

Az egy spammer cég utódvállalataként létrejött cég több ízben küldött kéretlen reklámleveleket úgynevezett engedélykérő spam formájában. A Nemzeti Hírközlési Hatóság kéretlen elektronikus hirdetéssel kapcsolatos felügyeleti eljárásban 150 000 forintos bírsággal sújtotta az ismétlődő jogsértés miatt a spamküldés mögött álló Kiss Jánost.

World Travel Holding Szerkesztés

Nagyito.png Fő szócikk: World Travel Holding

Többszörösen visszaeső spammer vállalat, amely szállodák megbízásából hirdeti azok szolgáltatásait. A nevében eljáró Juhász Balázst és magát a vállalatot a Nemzeti Hírközlési Hatóság 2008-ban többször is megbüntette, összesen 650 000 forintra.

Magyar személyek Szerkesztés

Hajnal Bálint Szerkesztés

Nagyito.png Fő szócikk: Hajnal Bálint

A partyruha.net weboldallal kapcsolatban végzett spamtevékenysége miatt a hatóság 200 000 forintos büntetéssel sújtotta határozatában, de a hirdetesujsag.hu oldala nevében küldött üzenetek miatt nem marasztalta el.

A spammer visszaüt Szerkesztés

Az NHH-nál tett feljelentés után a Ket. 29. § (3) b.) alapján jelentik a feljelentett félnek az eljárás megindítását. Ehhez mellékelik a feljelentő nevét, illetve elektronikus címet. Az NHH szerint erre azért van szükség, mert csak így bizonyíthatja a kéretlen reklámlevél küldésével vádolt fél az esetleges ártatlanságát. A Ket. 68. § (3) alapján a bejelentő kérheti személyes adatainak titkos kezelését, ez azonban az e-mail címre nem terjed ki.

Az arukereso.hu oldal készítőjét saját elmondása szerint[4] egy ilyen bejelentés után a spammer megkereste a magántelefonszámán, és név szerint utasította a feljelentés visszavonására. A bejelentő ezt meg is tette, és elmondása szerint többé nem lép fel jogilag a spammerek ellen.

További esetek Szerkesztés

Források Szerkesztés

  1. Hivatalos kérdésre adott elektronikus válaszuk alapján.
  2. Telecomputer: Itt a magyar spam
  3. Index: Offshore cég mögé bújtak a warezspammerek
  4. Internetes hozzászólás

A Wikia-hálózat

Véletlen wiki