Fandom

Spamwiki

Mailspect MPP

694oldal a wikin
Add New Page
Vita0 Share
Mailspect-logo.gif

A szolgáltatás logója

A Mailspect MPP (Mailspect Message Processing Platform, korábban MPP Desktop) egy magyar fejlesztésű spamszűrő és archiváló rendszer, amely segítségével POP3 postafiókokból az e-mailek az MPP szolgáltatás kölni szerverein keresztül tölthetők le.[1] A szűrőszolgáltatás több kereskedelmi és ingyenes szűrőmotorral egyszerre ellenőrzi a levelet, majd a felhasználó beállításai szerint megjelöli a kéretleneket, eltávolítja a károkozókat és változtatás nélkül továbbítja a jó leveleket. A Yellow Cube 2000 Kft. által fejlesztett szoftver kiemelkedő marketingstratégiája és magyar fejlesztőgárdája miatt az egyik legelterjedtebb spamszűrő Magyarországon. A céget 2009 júniusában spamküldés vádja érte.[2][3]

A program weboldalán eldobható e-mail-cím is készíthető, illetve SMS-ben havi 480 forintos díjért is előfizethető a használata.[4] A szoftver vírusszűréssel rendelkező változata évi 6000 forintba kerül. 2008 júniusában az MMP Desktop Mail Security Desktop néven, megújulva használható tovább.[5]

Működés Szerkesztés

Mppdesktop.png

Képernyőkép a programból

A program jelenleg háromféle spamszűrőt használ egyszerre: Cloudmark, MailShell és SpamAssassin. A Professional változat a szűréshez antivírusokat is felhasznál (jelenleg NOD32, Sophos és ClamAV).

Az MPP Desktop a szűrés mellett megpróbálja a feladók elektronikus címeit minél okosabban kezelni: a jó feladókat és azokat a címeket, amelyekre már küldtünk levelet, automatikusan fehérlistára helyezi.

A használata számítógépenként évente körülbelül 2000–7000 forintba kerül.

Small Business változat Szerkesztés

A termék több számítógépre Small Business változatként is használható. A Small Business változat különlegessége, hogy a beállításokat nem kell minden számítógépen elvégezni, hanem egy webes adminisztrációs felület segítségével állíthatók be a kliensek.

Szerveroldalon Szerkesztés

Az MPP Desktop működésének alapját a Linux/Unix platformokon működő MPP Server Edition biztosítja. Magyarországon például a Indamail és a CitroMail.hu ingyenes levelezők is ezt használják, ahol a szűrő naponta 1,5 millió elektronikus levelet vizsgál át.[6]

Forrás Szerkesztés

  1. IT café: 2 millió magyar postafiók spamvédelme: itt az MPP Core 4
  2. HUP: Az MPP SPAM-elt?!
  3. Pellengér: Yellow Cube Kft.Jogi vita és a YC nyilatkozata az esetről
  4. Biztonságportál: SMS-sel is vásárolható spamszűrő
  5. Jox.hu: Megújulnak az MPP spamszűrői
  6. Index: Kétmillió magyar mailbox spamszűrését látja el a Message Partners

A Wikia-hálózat

Véletlen wiki