FANDOM

A Mimail egy elektronikus levelekben terjedő vírus, amely eredetileg a Microsoft Outlook Express nevű levelezőprogram és az Internet Explorer nevű böngészőprogram adattúlcsordulási hibáit használta ki. A féreg első verziója, a Mimail–A nagyon hamar elterjedt a neten, majd – vélhetőleg azért, mert már alig volt leterítendő piac – eltűnt.

Mimail–C Szerkesztés

A féregprogram C variánsa feltételezhetően egy tömörített fáljban (zip kiterjesztéssel) várakozott, majd véletlenszerűen aktiválta magát, majd szétküldte egy john@ kezdetű e-mail címre hivatkozva, amely doménes részét random generálta. A levél csatolt részében a photos.zip, később a readnow.zip fájlokat tartalmazta. A megfertőzött gépen található valamennyi címre elküldte magát, majd egy weboldal elleni DOS-támadást készített elő.

Hamar megjelent az E, F és H variáns is, ezek azonban nem sokban különböztek a Mimail–C-től. (Jóval később megjelent a K variáció is, ezt azonban szintén ezek közé sorolják.)

Mimail–I Szerkesztés

A féreg I variánsa az eBay által üzemeltetett PayPal szolgáltató nevében küldte szét önmagát. A fertőzött számítógépen található valamennyi elektronikus levélcímre továbbította magát, illetve egy fölugró ablakban a felhasználó jelszavát kérte. Ez a technika a phishing, és kizárólag a jogtalan pénzszerzésre irányult.

A levél tartalmazott egy dupla kiterjesztésű fájlt, a www.paypal.com.scr-t, amely sokakat megtévesztett. A PayPal logóját és szlogenjét fölhasználó űrlap azonban nem a társasághoz továbbította az adatokat, hanem a ppinfo.sys fájlba gyűjtötte, majd négy különböző címre továbbította.

Mimail–J Szerkesztés

A J variáns majdnem mindenben megegyezik az I változattal, mivel ennek is a hitelkártyaszámok kicsalása volt a fő célja. Mellette viszont egyéb személyes adatokat (betegbiztosítási szám, leánykori név stb.) is szerzett, így több problémát is okozott.

A program a Windows System nevű rendszermappájában ver gyökeret SvcHost32.exe és ee98af.tmp fájlnéven. Innen generált hamis paypales oldalakat.

A Wikia-hálózat

Véletlen wiki